تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

هشدار درباره موج جدید شیوع کرونا در فارس

  • 22 خرداد 1400 - 8:11
هشدار درباره موج جدید شیوع کرونا در فارس

علوم پزشکی شیراز اعلام کرده که خیز آهسته موارد ابتلا به کرونا در فارس، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین اعلام نرم‌افزار ماسک استان فارس در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارد به گونه‌ای که ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی هستند.

بر این اساس شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، ارسنجان، خرامه، سروستان، فسا، کوار، فراشبند، فیروزآباد، زرین دشت، خنج، مهر، کازرون، بیضا، سپیدان و رستم در وضعیت زرد و و ۲۰ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند. 

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۹۲۶ هزار و ۶۰۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۶ هزار و ۱۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۰۷ هزار و ۴۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۹۳ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۲ هزار و ۴۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس هم اکنون هزار و ۷۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که با این حساب مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و ۶۶۳ رسیده است.

مسئولان بهداشت و درمان استان فارس تاکید دارند که کرونا همچنان در کمین است و باید از هرگونه سهل‌انگاری پرهیز کرد. علوم پزشکی شیراز اعلام کرده که خیز آهسته موارد ابتلا به کرونا در فارس، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است که تداوم این رفتار سبب ایجاد موج‌های جدید این بیماری خواهد شد.

دیدگاه