تاکنون حدود ۲۸۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است

  • 21 خرداد 1400 - 9:43
تاکنون حدود ۲۸۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با انجام آزمایش‌های تشخیصی مختلف، تاکنون بیش از ۲۸۲ هزار بیمار مثبت مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

دکتر سید روح الله حسینی، پنجشنبه ۲۰ خرداد به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶۶ هزار و ۱۹۱ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا با انجام ۹۲۶ هزار و ۶۰۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس شناسایی شده است.

او اضافه کرد: از آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۴۰ مورد تست سریع انجام شده که ۱۶ هزار و ۲۹۳ مورد از این تست‌ها مثبت بوده است.

حسینی مجموع بیماران شناسایی شده را ۲۸۲ هزار و ۴۸۴ نفر اعلام و  خاطرنشان کرد: ۱۰۷۳ نفر از بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، و اضافه کرد: ۱۴۴ نفر از این بیماران، به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۵۸ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه با جان باختن ۷ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوت شدگان این بیماری به ۴۶۶۳ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

دیدگاه