خیز آهسته کرونا در فارس

  • 19 خرداد 1400 - 9:42
خیز آهسته کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خیز آهسته موارد ابتلا به کرونا در فارس، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است که تداوم این رفتار، باعث ایجاد موج‌های جدید این بیماری خواهد شد.

دکتر عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۱۸ خرداد در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: کرونا همچنان در کمین است و باید از هرگونه سهل انگاری پرهیز کنیم.

او گفت: با توجه به مشاهده موارد جدید ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در استان‌های جنوبی کشور و همجواری با شهرستان‌های جنوبی فارس، لازم است بیش از پیش، پروتکل‌های بهداشتی در برابر این بیماری رعایت شود.

همتی همچنین بر لزوم نظارت بیشتر دستگاه های اجرایی خصوصا در شهرستان های جنوبی فارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی، با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و شکل‌گیری موج جدید اپیدمی کووید۱۹ در این استان، تاکید کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را بررسی کرد.

آخرین آمار کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، گفت: طی این مدت ۹۲۱ هزار و ۴۱۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس تهیه و به شناسایی ۲۶۵ هزار و ۲۱۰ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

دکتر روح‌الله حسینی با اشاره به انجام ۱۰۶ هزار و ۵۰۶ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و شناسایی ۱۶ هزار و ۱۴۴ بیمار مثبت با انجام این تست‌ها، گفت: در مجموع تاکنون، ۲۸۱ هزار و ۳۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۰۳۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. خوشبختانه ۲۵۷ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

۲ رقمی شدن فوتی‌های کرونا در فارس

حسینی این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در فارس جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴۶۴۲ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به در پیش داشتن انتخابات‌های مهم ۲۸ خرداد، به دلیل شیوع کروناویروس و خطر افزایش ابتلا، توصیه می شود از شرکت در دورهمی ها و اجتماعات بپرهیزیم و از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی معتبر، پیگیر انتخاب نامزدهای دو انتخابات در کشور باشیم.

دیدگاه