تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۲۷۲ هزار مبتلا و ۴۴۵۸ جان‌باخته

  • 01 خرداد 1400 - 8:35
کرونا در فارس؛ بیش از ۲۷۲ هزار مبتلا و ۴۴۵۸ جان‌باخته

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس، فوت کردند.

دکتر عبدالرسول همتی جمعه ۳۱ اردیبهشت در تشریح آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، گفت: با اضافه شدن ۱۴ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، دفتر قربانیان کرونا تا پایان اردیبهشت در فارس با ۴۴۵۸ نفر بسته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۸۷ هزار و ۴۸۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به تشخیص ۲۵۷ هزار و ۳۴۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی همچنین گفت: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۱ هزار و ۸۵۰ مورد تست سریع انجام و به شناسایی ۱۵ هزار و یک بیمار مثبت شده است و  و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۲ هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در بیمارستان‌های فارس ۱۴۱۶ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۴۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۸ هزار و ۵۱۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با این هشدار که حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می شود، از مردم خواست تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز بسیار جدی بگیرند.

دیدگاه