تداوم خشکسالی روستاها را از سکنه خالی می‌کند

  • 21 اردیبهشت 1400 - 8:03
تداوم خشکسالی روستاها را از سکنه خالی می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس با اشاره به خشکسالی‌ها، گفت: تداوم خشکسالی و کم آبی می‌تواند منجر به پدیده افزایش مهاجرت‌های ناخواسته و خالی شدن روستاها از سکنه شود.

فرهاد طهماسبی در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن نی‌ریز ضمن قدردانی از خدمات این نهاد، بیان کرد: تامین مسکن نیازمندان و توسعه روستایی مولفه‌های پیش رو برای محرومیت زدایی است.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد مسکن فارس، او همچنین بر لزوم تامین منابع مالی و پیگیری مداوم نمایندگان در مجلس برای تحقق بودجه و منابع درآمدی بنیاد مسکن تاکید کرد و گفت: مجلس می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و افزایش اعتبارات توسعه روستایی در این زمینه مساعدت کند تا غبار محرومیت از چهره روستاها زدوده شود.

طهماسبی همچنین خواستار همراهی و مساعدت بنیاد مسکن برای توسعه روستایی و ایجاد درآمد و تامین معیشت روستاییان شد.

مبین، مدیر بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز  نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده دراین شهرستان یادآور شد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی بهره گیری کرده و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت‌ها بوده است.

او اضافه کرد:  بنیاد مسکن در سالی که گذشت با اجرای طرح‌های بهسازی و عمران روستایی اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه روستایی دراین شهرستان انجام داده است.تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در روستاها ۲۹۱ واحد بوده و تعداد فقره تسهیلات ساخت مسکن با کارمزد اندک نیز دراین شهرستان در سال گذشته ۲۹۱ فقره به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز همچنین اظهار کرد: در سالی که گذشت ۸۰ فقره تسهیلات مسکن محرومین به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.همچنین ۸۰ فقره تسهیلات رایگان نیز به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال در سالی که گذشت به متقاضیان پرداخت شده است.

دیدگاه