عبور آمار مبتلایان کرونا از ۲۶۰ هزار نفر در فارس

  • 17 اردیبهشت 1400 - 8:57
عبور آمار مبتلایان کرونا از ۲۶۰ هزار نفر در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در فارس از عدد ۲۶۰ هزار بیمار عبور کرد.

دکتر  سید روح الله حسینی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵۰ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۶ هزار و ۶۹۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۶ هزار و ۱۰۳ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۳ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت شده است. 

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۹۴۴ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۳۴ هزار و ۵۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

 حسینی با ابراز تاسف از جان باختن یازده بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴۱۶۲ اعلام کرد.

انتهای پیام

مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی است.

دیدگاه