مواجهه ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی

  • 08 اردیبهشت 1400 - 16:54
مواجهه ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی

استاندار فارس با تصریح این که در روز و ماههای آینده قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد، گفت: ۴۰۰ روستا و ١۴ شهر فارس دارای تنش آبی است.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٧ اردیبهشت در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی فارس بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد و انتظار بر این است که همه مسئولان مردم را برای حضور در یک انتخابات پر شور دعوت کنند.

او با بیان اینکه انتخابات اراده‌های مردم بر سرنوشت دستگاههای اجرایی و مجلس قانونگذاری محلی را رقم خواهد زد، تاکید کرد: بخشی زیادی از امنیت و منافع ملی نیز متاثر از شرکت و حضور مردم است و نظام هم تکیه گاه اصلی خود را مردم می‌داند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: مردم هم نظام را می‌خواهند و ما هم باید دغدغه‌ها را برای یک مشارکت حداکثری پرشور فراهم کنیم.

رحیمی عنوان کرد: دستگاههای اجرایی ملکف به همکاری با ستاد انتخابات استان برابر با قانون در زمینه تامین نیروی انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز هستند. 

او تصریح کرد: هیچ دستگاهی اعم از اجرایی و دیگر قوا که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق تبلیغ له و علیه هیچ یک از کاندیداها ندارند و در صورت بروز، تخلف برخورد لازم انجام خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با توجه به کاهش ۵٠ درصدی بارندگی‌ها، نیازمند این هستیم که در زمینه رفع مخاطرات خشکسالی، اجاره تانکر، اجاره چاه کشاورزی، تعمیر پمپ‌ها و ….برای تامین آب شرب مورد نیاز تدبیر لازم را داشته باشیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم باید در این باره منابع لازم را پیش‌بینی کند.

رحیمی به اعتبارات بخش بهداشت و درمان هم اشاره و با بیان اینکه باید از اعتبارات ملی و هم استانی و هم از ظرفیت‌هایی که قانون بودجه پیش‌بینی کرده برای ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان استان استفاده کنیم، گفت: وضعیت فعلی قابل قبول است اما باید آن را به سمت مطلوب سوق دهیم.

او خواستار تلاش بیشتر برای بهره برداری از طرح‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی استان تا پایان امسال از جمله بیمارستان نی‌ریز، جهرم، فسا و کازرون که در مراحل نهایی قرار دارند، شد.

استاندار فارس تاکید کرد: عملیات اجرایی یکسری از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی میانرود و تامین اجتماعی شیراز هم باید تسریع شوند.

رحیمی به مبحث آتش سوزی‌ها در بهار و تابستان پیش رو هم اشاره و عنوان کرد: کاهش بارندگی‌ها و افزایش زود رس گرما احتمال آتش سوزی‌ها در آینده نزدیک را افزایش می‌دهد که باید پیش بینی‌های لازم برای تامین اعتبارات و استفاده از توان ستاد بحران در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین خواستار اولویت بندی پروژ های نیمه تمام استان با توجه به سرفصل‌های آب و بهداشت شد.

دیدگاه