تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

حضور در پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی فارس در ۱۳ فروردین ممنوع است

  • 10 فروردین 1400 - 16:40
حضور در پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی فارس در ۱۳ فروردین ممنوع است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا، حضور در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضاهای سبز استان در روز جمعه ۱۳ فروردین ممنوع است و خودروهای متخلف برابر ضوابط و قوانین اعمال قانون خواهند شد.

عبدالرضا قاسم‌پور، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در همه شهرهای استان فارس با هر رنگ بندی ادامه دارد و با خودروهای متخلف برابر ضوابط و قوانین برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد شهرستان‌های استان دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا به سه شهرستان و نارنجی به دو شهرستان رسید.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: سه شهرستان دارای وضعیت قرمز استان شامل زرین دشت، ارسنجان و داراب و دو شهرستان دارای وضعیت نارنجی شامل مرودشت و ممسنی است.

قاسم‌پور ادامه داد: همچنین شهرستان‌های سروستان و رستم دارای وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های فارس نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

استان فارس در مجموع ۳۶ شهرستان دارد.

نتیجه ۴۰ درصد تست‌های کرونا در فارس مثبت است

معاون استاندار فارس، ، روند ابتلا به کرونا در این استان را صعودی دانست و گفت:نتیجه ۴۰ درصد تست‌های کرونا که در این استان انجام می‌شود مثبت است که بیانگر روند افزایشی تعداد مبتلایان است.

قاسم پور افزود: آمار امروز مبتلایان، نتیجه ضعف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی یک ماه گذشته به ویژه روزهای منتهی به آغاز سال جدید و حضور مردم در بازار، مراکز خرید و پاساژها بدون رعایت کامل و جدی این دستورالعمل‌ها است.

وی ادامه داد: آثار سفرهای نوروزی و شمار مبتلایان ناشی از آن نیز طی یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود که با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در کشور و استان و همچنین انجام سفرهای نوروزی و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی‌ها بدون رعایت دقیق و جدی دستورالعمل‌ها، نگران افزایش آمار مبتلایان هستیم.

او اظهار داشت: در نوروز امسال آمار ترددها و بازدیدها از مکان های گردشگری نسبت به نوروز ۹۹ افزایش داشته است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با تشدید بازرسی و نظارت، محدودیت‌های مختلف در بخش‌هایی همچون تردد خودرویی، فعالیت صنوف و سایر موارد در هر شهر برابر رنگ بندی آنجا انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

در تعطیلات نوروز ۹۹ بیشتر مراکز و مکان‌های گردشگری و تاریخی استان فارس تعطیل بود اما این مراکز به جز سی‌ام اسفندماه ۹۹، در تعطیلات نوروز پذیرای بازدیدکنندگان بودند؛ هرچند مسئولان استان فارس از جمله استاندار بارها از هموطنان خواستند برای پیشگیری از شیوع کرونا به شیراز و دیگر شهرهای استان سفر نکنند.

دیدگاه