ایجاد بیش از ١٨ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد فارس در سال ۹۹

  • 10 فروردین 1400 - 10:23
ایجاد بیش از ١٨ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد فارس در سال ۹۹

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: در سال ١٣٩٩ بالغ بر ١٨ هزار و ٨٢۴ مورد اشتغال ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ٧٢ درصدی دارد.

محمد بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد استان فارس توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد استان فارس بوده و در این راستا در سال ١٣٩٩ بالغ بر ١٨ هزار و ٨٢۴ مورد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس برای مددجویان ایجاد شد.

وی افزود: اعتباری که برای اشتغال زایی مددجویان در نظر گرفته شده است بالغ بر چهار هزار و ٢ میلیارد تومان بوده که این میزان اعتبار در راستای اشتغال زایی افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند به اشتغال استفاده شده است.

بذر افشان در ادامه تصریح کرد: تسهیلاتی که به مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان فارس اهدا شده است شامل تسهیلات قرض الحسنه با نرخ بازگشت سرمایه ۴ درصد بوده و بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۹۰ مورد تسهیلات نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در سال ۹۹ ارائه داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس یادآور شد: اولویت تسهیلات پرداختی به افراد تحت پوشش این کمیته بوده است و پس از آن نیز زنان سرپرستان خانوار از جمله اولویت‌های نخست کمیته امداد است این در حالی است که سهم ۱۰ تا ۲۰ درصدی از تسهیلات پرداخت شده به افرادی است که نیازمند سرمایه اولیه برای ایجاد اشتغال بودند.

او ادامه داد: از جمله اقداماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش این کمیته در نظر گرفته است آموزش به ۱۵ هزار و ۷۰۴ نفر از مددجویان نیز که درخواست اشتغال از این نهاد حمایتی را داشتند این در حالی است که دستگاه‌های مختلفی نظیر جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با کمیته امداد فارس در راستای آموزش همکاری داشتند.

دیدگاه