بستری شدن ۱۲۰ بیمار طی یک روز در فارس

  • 20 اسفند 1399 - 16:12
بستری شدن ۱۲۰ بیمار طی یک روز در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار مشکوک یا مثبت کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌ است.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۰ اسفند به خبرنگاران گفت: با بستری شدن ۱۲۰ بیمار طی یک روز گذشته، آمار کل بیماران بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های فارس به ۶۰۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که از بین کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بستری هستند و خدمات ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با بیان اینکه آمار تعداد بیماران مبتلا به کرونا در فارس روندی افزایشی دارد، از افزایش ورودی بیمار به مراکز درمانی مرجع کووید ۱۹ در این استان خبر داد و گفت: هشدار می‌دهیم که مردم در رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش جدی باشند و به‌ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از سهل‌انگاری و عادل پنداری وضعیت در این ایام پایانی سال، را مد نظر قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مردم توصیه کرد تا از مسافرت غیر ضروری به شهرهای جنوبی و مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور خودداری کنند.

صفر شدن تعداد فوتی‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه خوشبختانه روز گذشته هیچ موردی از فوتی در اثر کرونا در استان به ثبت نرسیده است، گفت: افزایش ورودی بیمار به مراکز درمانی و ثبت ورود ۱۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت به بخش های کووید ۱۹ در استان فارس به منزله تهدیدی جدی برای روزهای آینده محسوب می شود.

همتی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۰ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی منجر به شناسایی ۱۷۸ هزار و ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی شده است.

او گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۶ هزار و ۳۷۶ مورد تست سریع انجام و با این اقدام ۳۷۹۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همتی با بیان اینکه شیراز با ۱۵۴۶ مورد فوتی، بیشترین تعداد مرگ براثر بیماری کرونا را در فارس دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مرودشت ۲۳۸ مورد، کازرون ۱۴۱ مورد، آباده ۷۶ مورد، داراب ۷۰ مورد، ممسنی ۵۸ مورد، کوار ۴۷ مورد، اقلید ۴۶ مورد، نی ریز و لامرد هر کدام ۴۵ مورد، استهبان ۴۴ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، فیروزآباد ۳۴ مورد، زرقان و خرامه هر کدام ۳۳ مورد، قیروکارزین ۳۱ مورد، خرم بید ۲۹ مورد، ارسنجان ۲۲ مورد، زرین دشت و پاسارگاد هرکدام ۲۱ مورد، رستم و سروستان هرکدام ۲۰ مورد، بوانات ۱۷ مورد، کوه چنار ۱۵ مورد، مهر و بیضا هرکدام ۱۳ مورد، فراشبند ۸ مورد، بختگان ۴ مورد و سرچهان یک مورد مرگ ثبت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمارها نشان از افزایش شمار بیماران در شهرهای هم مرز با استان‌های جنوبی کشور است، از شهروندان ساکن شهرستان‌های جنوب فارس درخواست کرد که بیش از پیش نسبت به بیماری کرونا، حساس باشند و مسائل بهداشتی توصیه شده را اکیدا، رعایت و به دیگران توصیه کنند.

همتی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک های سه لایه و به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در عبور و مرور روزهای پایانی سال ضروری‌تر از گذشته است و امیدواریم که با تداوم همکاری مسئولانه شهروندان در شیراز و دیگر نقاط استان فارس، امکان مدیریت بهتر این بیماری، طی روزهای آینده وجود داشته باشد.

دیدگاه