ابتلای حدود ۱۸۲ هزار نفر به کرونا در فارس

  • 20 اسفند 1399 - 8:39
ابتلای حدود ۱۸۲ هزار نفر به کرونا در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس به حدود ۱۸۲ هزار نفر رسیده است.

دکتر اورنگ ایلامی سه‌شنبه ۱۹ اسفند به خبرنگاران گفت: تعداد ۱۷۸ هزار و ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی، با انجام ۶۵۸ هزار و ۱۲۰ مورد تست کرونا طی بیش از یکسال گذشته در فارس شناسایی شده است.

ایلامی با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۹۴ مورد تست سریع تشخیص کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس تهیه شده است، گفت: با انجام این تست‌ها، ۳۶۸۰ بیمار مثبت قطعی دیگر نیز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در فارس ۱۸۱ هزار و ۹۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است، گفت: ۱۷۲ هزار و ۸۰۴ نفر از این بیماران به حمدالله بهبود یافته‌اند.

معاون علوم پزشکی شیراز، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس تا ظهر ۱۹ اسفند را ۵۷۴ نفر ذکر و اضافه کرد: از این تعداد ۸۴ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت درمان هستند.

ایلامی تعداد جان باختگان ۲۴ ساعت گذشته در فارس را ۶ بیمار اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون در فارس ۳۲۹۰ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش ذخایر بانک خون در استان فارس، تاکید کرد که شهروندان می‌توانند با آسودگی خاطر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و در امر خداپسندانه اهدای خون، مشارکت کنند.

ایلامی همچنین به شهروندان در خصوص تداوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خصوصا فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در مراسم‌های جمعی و میهمانی و دورهمی‌ها، تذکر داد.

دیدگاه