شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۷۰ هزار نفر گذشت

  • 17 بهمن 1399 - 16:15
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۷۰ هزار نفر گذشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۱۷۰ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.

دکتر سید روح الله حسینی جمعه ۱۷ بهمن در بیان آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۵۹۹ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و با بررسی آنها ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: از ابتدای  اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰ هزار و ۲۴۶ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۷۰۸ بیمار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بهبودی ۱۶۴ هزار و ۱۹۶ نفر از کل بیماران شناسایی شده در استان فارس، گفت: هم اینک ۵۶۴ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی شمار جانباختگان از بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس را ۳ نفر اعلام و اضافه کرد که مجموع قربانیان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون به ۳۱۶۲ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمارهای روزهای اخیر حاکی از افزایشی شدن روند ابتلا، حکایت دارد، لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های مرتبط با مبارزه با کرونا را مورد تاکید قرار داد.

این متخصص طب اورژانس گفت: استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ الزامی است.

دیدگاه