هشدار معاون علوم پزشکی شیراز نسبت به اوج‌گیری کرونا در فارس

  • 12 بهمن 1399 - 9:03
هشدار معاون علوم پزشکی شیراز نسبت به اوج‌گیری کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان کرونایی و موارد بستری به این دلیل طی هفته‌های آینده در فارس افزایش باید، گفت: در صورت سهل انگاری و عادی انگاری شاهد حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در شیراز طی دو تا هفته آینده خواهیم بود.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تغییر وضعیت آبی کرونا به زرد در شهرستان شیراز، افزود: علاوه بر شهرستان شیراز، شهرستان‌های ممسنی، زرقان، پاسارگاد و استهبان نیز در شرایط زرد کرونایی قرار گرفتند و وضعیت دیگر شهرستان‌های فارس همچنان آبی است.

او بیان کرد: تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان فارس ابتدا اثر خود را روی آمار مبتلایان که اکنون با یک شیب ملایم در حال افزایش است، می‌گذارد و پس از آن شاهد افزایش تعداد بستری‌ها خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: اکنون ضریب اشغال بیمارستان‌های کرونایی فارس نسبت به هفته‌های گذشته در حال افزایش است.

همتی تصریح کرد: اگر آمار کرونایی‌ها در روزهای آینده هم افزایشی باشد، پیشنهادهایی به ستاد استانی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌های جدید ارائه خواهیم کرد.

دیدگاه