شورای شهر جدید صدرای شیراز منحل شد

  • 05 بهمن 1399 - 14:06
شورای شهر جدید صدرای شیراز منحل شد

فرماندار شیراز گفت:شورای شهر صدرا به دلیل استعفای همه اعضا و به حدنصاب نرسیدن اعضای علی‌البدل منحل شد و استاندار فارس تا زمان برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تعیین منتخبین مردم این شهر جدید،بعنوان جانشین این شورا خواهد بود.

محمدرضا امیری یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر صدرا به هیات حل اختلاف استان فارس ارجاع شد که این موضوع به تصویب و تایید این هیات رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعد از پذیرش استعفای همه اعضای شورای شهر صدرا تعداد اعضای علی البدل برای جایگزینی به حدنصاب نمی‌رسید موضوع انحلال این شورا در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شیراز اظهار داشت: انحلال شورای شهرها نیازمند رای حل اختلاف مرکزی مستقر در تهران است.

وی ادامه داد: براساس قانون انحلال شوراهای اسلامی روستاها با پیشنهاد فرماندار و تایید هیات حل اختلاف استان ممکن است اما انحلال شوراهای اسلامی شهرها به پیشنهاد هیات حل اختلاف استان و با تأیید هیات حل اختلاف مرکزی مستقر در پایتخت امکان پذیر است.

امیری اظهار داشت: موضوع انحلال شورای شهر صدرا به پیشنهاد هیات حل اختلاف استان فارس در هیات حل اختلاف مرکزی تایید و حکم انحلال این شورا اکنون به استان فارس ابلاغ شده است.

فرماندار شیراز بیان کرد: با انحلال شورای شهر صدرا استاندار فارس جانشین این نهاد شده تا انتخابات پیش رو شوراها در سه ماه اول سال آینده برگزار شود و نمایندگان جدید وارد شورای این شهر شوند.

اهالی صدرا نگرانی نداشته باشند

وی خطاب به اهالی شهر جدید صدرا گفت: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا در قانون برای این شرایط پیش بینی‌های لازم شده و قطعا خدمات رسانی به مردم و شهروندان صدرا بدون کمترین خللی انجام خواهد شد و مدیریت شهری صدرا کماکان در حال خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

اعضای شورای شهر صدرا در یکصد و هفتاد و سومین جلسه این نهاد در اواخر شهریورماه ۹۹ به صورت دسته جمعی از عضویت در شورای پنجم این شهر جدید استعفا دادند.

در نامه‌ای که در اواخر شهریور ۹۹ به امضای حمیدرضا صادقی،خسرو رزمجویی ،مهدی کشاورز، کاظم قائدی و مسعود رحیمی رسیده است این پنج عضو ضمن درخواست استعفا، پیشنهاد کرده‌اند که برای ایجاد رفاه عمومی و همچنین زمینه مناسب برای رشد و توسعه پایدار شهری ،صدرا به شیراز الحاق شود.

استعفای دسته‌جمعی اعضای این شورا به تصویب فرمانداری شیراز نرسید و مجددا اعضای این شورا بر تصمیم خود پافشاری کردند و به صورت انفرادی استعفا دادند.

شورای شهر صدرا ۷ عضو دارد که سه عضو آن به دلیل مشکلات مالی و … دستگیر شده بودند.

کاظم قائدی عضو علی البدل این نهاد اواخر شهریور ۹۹ جایگزین حسام پرواز دوانی اولین عضو دستگیر شده این نهاد شد.

صدرا در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز اوایل دهه ۷۰ برای سکونت افراد در نزدیکی کلانشهر شیراز بنا نهاده شد و بنا بر اعلام مسوولان این شهر جدید، هم‌اینک بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاه