‌شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۷۶۹ نفر رسید

  • 04 شهریور 1399 - 16:50
‌شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۷۶۹ نفر رسید

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار کرونایی در فارس جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری در فارس ۷۶۹ نفر شد.

همتی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۴۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار گرفته شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۱۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۳۸ هزار و ۳۳۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۷۶۹ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از آغاز شیوع این بیماری تاکنون ۳۵۸ نفر مربوط به شیراز، ۵۰ نفر مرودشت، ۳۵ نفر کازرون، ۱۸ نفر داراب، ۱۶ نفر آباده، ۱۵ نفر لامرد، ۱۴ نفر قیروکارزین، ۱۰ نفر کوار، ۸ نفر زرین دشت، ۷ نفر ممسنی، زرقان، اقلید و پاسارگاد هر کدام ۶ نفر، استهبان و خرم بید هر کدام ۵ نفر، سپیدان، سروستان و ارسنجان هر کدام ۴ نفر، مهر ۳ نفر، فیروزآباد، کوه چنار، نی ریز، بیضا و رستم هر کدام ۲ نفر و خرامه، بوانات و سرچهان یک نفر بوده و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان بوده است.

دکتر همتی از بستری شدن ۷۴۵ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به مسوولان هیات‌های مذهبی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است، بنابراین در آیین‌های سوگواری با رعایت شیوه نامه بهداشتی، از حرکت هیات‌های عزاداری از محل‌های مشخص شده خودداری و از توزیع نذوراتی مانند شربت و چای خودداری شود و در صورت توزیع غذا در ظرف‌های سربسته باشد.

دیدگاه