بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی در شیراز

  • 09 تیر 1399 - 8:20
بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی در شیراز

طی مراسمی با حضور مقامات ارشد استان فارس، اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری شیراز، سه پروژه عمرانی با هدف تکمیل رینگ یک شیراز، افتتاح شد.

پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، استاد بهمن بیگی و بلوار مهندسین، سه پروژه عمرانی بود که با هدف تکمیل حلقه اتصال کمربندی جنوب غرب و شمالغرب شیراز و متصل شدن جنوب به شرق و شمال این کلانشهر، اجرا و افتتاح شد.

این پروژه‌های عمرانی با هدف تسهیل در تردد، کاهش ترافیک خودرویی، کمک به صرفه جویی در وقت، سهولت دسترسی به جاده‌های برونشهری و … با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان، از محل بودجه عمرانی شهرداری شیراز احداث شده است.

اولین پروژه از این مجموعه، فاز اول تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی، با اعتباری بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان بود که با هدف تکمیل رینگ‌های شمالی جنوبی و شرقی غربی، هدایت خودروهای سنگین از ورودی جاده بوشهر به کمربندی بود.

دومین پروژه، بزرگراه مهندسین بود که با هزینه ای بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان به طول ۲۲۶۰ متر و با هدف کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر و تقاطع غیرهمسطح امام حسن(ع)، سهولت دسترسی به بزرگراه شهید سلمیانی، کمربندی و استان های شمالی و غربی فارس و تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز اجرایی شده است.

فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، سومین پروژه افتتاح شده بود که اجرای آن ۷۳ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و هدف از آن افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر و کاهش ترددخودروهای سنگین در مسیرهای درونشهری و بهبود ترافیک ورودی غربی شیراز، اجرایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم بهره برداری از این پروژه‌ها، از نامگذاری آنها دفاع و تاکید کرد که انتخاب نام برای معابر و پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط شهرداری، پروسه‌ای قابل قبول و دفاع است.

سید عبدالرزاق موسوی، وضعیت کنونی شیراز را حاصل تلاشهای گذشته از قبل تا بعد از انقلاب دانست و تاکید کرد: مهمترین موضوع در عرصه مدیریت، اهمیت قائل بودن برای داشتن توفیق خدمت است. اگر قدردان این توفیق باشیم، در قضاوتها نیز با انصاف عمل خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز نیز، خواستار همراهی بیشتر صدا و سیمای فارس برای اجرایی شدن تقاطع غیرهمسطح ورودی بزرگراه شهید سلیمانی شد.

نواب قائدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت غیرایمن کمربندی جنوب غرب به شرق شیراز و شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در این مسیر، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که نسبت به اجرای تقاطع های غیرهمسطح توسط راه و شهرسازی، نگاه ویژه تری داشته باشند.

قائدی با یادآوری اینکه تاکنون شهرداری علیرغم اینکه وظیفه‌ای نداشت، چند تقاطع غیرهمسطح در کمربندی شیراز احداث کرده است، گفت: راه و شهرسازی قرار بود سه تقاطع در این مسیر احداث کند اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

دیدگاه