کرونا در فارس؛ ۵۸۸۱ مبتلا و ۱۱۰ فوتی

  • 10 خرداد 1399 - 22:06
کرونا در فارس؛ ۵۸۸۱ مبتلا و ۱۱۰ فوتی

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و ۳۴۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ در استان، ۵۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

وی، آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۱۱۰ نفر است.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به آغاز به کار مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز و تردد بالای مسافران، ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس‌های درون شهری، به عنوان کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ است، بنابراین ضرورت دارد مردم بدون ماسک از اتوبوس و یا مترو استفاده نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به پیش بینی مکان‌هایی در پایانه‌ها برای مسافران در خصوص تهیه ماسک از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری گفت: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون از فعالیت آن ها جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان به دلیل افزایش ناگهانی ابتلا به کروناویروس در وضعیت قرمز به سر می‌برند، تاکید کرد: با توجه به ارتباط مردم فارس با استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان، لازم است مردم فارس تا اطلاع ثانوی از سفر‌های غیرضروری به این استان‌ها پرهیز کنند .

همتی توصیه کرد: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

دیدگاه