اتریش چهار نیروگاه خورشیدی در شمال فارس می‌سازد

  • 25 مهر 1396 - 10:07
اتریش چهار نیروگاه خورشیدی در شمال فارس می‌سازد

روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس اعلام کرد : تفاهمنامه همکاری فیمابین مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس و شرکت Benefit&Solar اتریش برای احداث چهار نیروگاه خورشیدی در آباده و بخش ایزدخواست این شهرستان به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس در این زمینه گفت : با امضای این تفاهم نامه همکاری برای احداث ۴ واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۷۰ مگاوات زمینه سرمایه گذاری به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون یورو در آباده و ایزدخواست فراهم می شود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس با بیان مزایا و مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری و نیز توانمندی ها و قابلیت‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در استان فارس فراهم است آمادگی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را به منظور اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و پیگیری‌های لازم جهت عملیاتی شدن این پروژه ها برای هیات اتریشی اعلام کرد.

دایی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نیروگاه ها شامل دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی و دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی است اضافه کرد: جانمایی زمین مورد نظر این سرمایه‌گذاران نیز با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: هیات سرمایه گذاری اعلام کرده اند با اختصاص زمین مناسب طی هفت ماه این نیروگاه ها را احداث خواهند کرد و انرژی تولیدی آن به شبکه متصل خواهد شد.

دایی مهلت تعیین شده برای تامین زمین مناسب برای این سرمایه گذاران را ۶ ماه اعلام کرد و گفت: کمتر از یکماه پس از تحویل زمین، سرمایه گذاران اتریشی فعالیت خود را برای احداث نیروگاه ها آغاز خواهند کرد.

دیدگاه