ممنوع‌الخروجی 16 هزار ایرانی در یک سال به دلیل بدهکاری

  • 12 خرداد 1396 - 14:42
ممنوع‌الخروجی 16 هزار ایرانی در یک سال به دلیل بدهکاری

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که در سال ۹۵ بیش از ۱۶ هزار بدهکار حق خروج از کشور را نداشته‌اند. ممنوع الخروجی باعث تسریع در وصول طلب از بدهکاران شده و۸۴۹۲ نفر  طلب خود را از بدهکاران دریافت کرده‌اند.

برخی از بانک‌های ایران برای وصول طلب خود “بخشودگی سود و جرایم بدهکاران بانک” را اعلام کرده‌اند و یا مشوق‌های دیگری را برای بدهکاران در نظر می‌گیرند. اما بهترین راه‌ دریافت بدهی گویا ممنوع‌الخروج بودن بدهکاران بوده است. به گفته‌ی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، بیش از نیمی از بدهکاران برای رفع محدودیت ممنوع‌الخروجی مجبور شدند در سال ۹۵ بدهی خود را پرداخت کنند.

احمد تویسرکانی روز پنجشنبه (اول ژوئن/ ۱۱خرداد) اعلام کرد وصول معوقات بانک‌ها در سال ۹۵ حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است. به گفته تویسرکانی ۴۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌ها در سال ۹۵ وصول شده است و در قیاس با سال ۹۴ که ۴۱ هزار میلیارد ریال وصول شده، در وصول مطالبات معوقات بانکی حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

در این سال، یعنی سال ۹۵، بیش از ۱۶هزار نفر به دلیل بدهکاری ممنوع‌الخروج شدند.به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افراد بدهکار بعد از پرداخت بدهکاری در همان سال از ممنوع الخروجی در آمده‌اند.

دیدگاه