هشدار سرپرست معاونت اقتصادی استانداری به بانک‌های فارس

  • 19 دی 1400 - 13:37
هشدار سرپرست معاونت اقتصادی استانداری به بانک‌های فارس

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بانک‌های استان موظفند که ضمن ارتقاء شاخص مصارف به منابعشان با تولیدکنندگان نیز همکاری داشته باشند و در غیر این صورت به هیات خبرگان بانکی و دادستانی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، عبدالعظیم خادم‌حمزه، شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولیدگنندگان و رفع موانع پیش روی تولید افزود: سیاست‌ کلان و تاکید دولت نیز بر رفع موانع تولید و تسهیل شرایط برای رونق تولید است و در این مسیر تمام بانک‌ها ملزم به همکاری هستند.
وی، در خصوص فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مشکلات واحدهای تولیدی هم گفت: تمام پرونده‌ها باید در چارچوب قانون بررسی شود و در جهت تسهیل در رفع موانع موجود در مسیر فعالیت‌های این واحدها باشد تا علاوه بر دریافت حقوق دولتی و مالیات، از فعالیت تولیدی و توسعه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی نیز صیانت و حمایت کنیم.
او اظهار داشت: وصول مطالبات دولتی ضروری است اما انجام این کار نباید واحد تولیدی را به تعطیلی بکشاند و لذا باید طبق ضوابط و مقررات و با رعایت عدالت، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و حل و فصل شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: باید از نخبگان شاغل در صنعت نیز که یک سرمایه انسانی محسوب می‌شوند حمایت کنیم.

به صنعت و جهش تولید نگاه توسعه‌ای داریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان فراتر از رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان، نگاه توسعه‌ای به صنعت و جهش تولید با هدف ایجاد رونق اقتصادی و شرایط بهتر در زمینه واردات، صادرات و اشتغال جوانان تحصیلکرده و مستعد کار در بخش صنعت است.
حمیدرضا ایزدی افزود: ضرورت دارد که در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جاری با برنامه‌های فرادست ملی که نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی بودجه ۱۴۰۱ تنها یک نمونه آن است هماهنگ باشیم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم و شرایط ویژه‌ای را در زمینه تولید، اشتغال و همچنین سرمایه‌گذاری برای استان فارس فراهم کنیم.
وی، ضمن ابراز گلایه از نسبت پایین شاخص مصارف به منابع برخی از بانک‌ها ادامه داد: دلیلی ندارد منابع بانک‌ها که یک نیاز مبرم واحدهای تولیدی و صنعتی است و می‌تواند به صورت نقدینگی در اختیار صنعتگران ما در جهت راه‌اندازی، تثبیت، توسعه و جهش تولید قرار گیرد در فارس مصرف نشود و به سایر استان‌ها داده شود.
ایزدی، عمده مشکلات واحدهای تولیدی را با همکاری امور مالیاتی و بانک‌ها قابل حل دانست و افزود: نقش‌آفرینی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان سهم قابل توجهی در اشتغالزایی و کارآفرینی دارد و بر همین اساس انتظار است دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی با هماهنگی و همکاری بیشتری در جهت تحقق اهداف صنعت بکوشند.

دیدگاه