ایجاد زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

  • 06 دی 1400 - 16:52
ایجاد زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، از صدور ۱۴ پروانه بهره برداری طی یکسال گذشته در این منطقه خبر داد و گفت: در همین مدت ۶۴ سرمایه گذار جذب شده و حدود ۱۴ واحد به بهره برداری رسیده و امکان اشتغالزایی بیش از ۸۰۰ نفر را فراهم شده است. 

نادر طیبی یکشنبه ۵ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود ۴۶ جواز تاسیس توسط اداره صنایع منطقه ویژه اقتصادی شیراز صادر شده است، افزود: در حال حاضر و برای تسریع در امور سرمایه گذاران و صنعتگران جواز تأسیس برای متقاضیان یک روزه صادر می‌شود.

او از تشکیل کمیته‌ای با عنوان «واگذاری» برای اختصاص زمین شهرک صنعتی خصوصی منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و صنعتگران خبرداد و گفت: قطعا فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای صنعتگران و سرمایه گذاران باعث رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز همچنین از افتتاح چند واحد تولیدی در آینده‌ای نه چندان دور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و افزود: بی شک راه‌اندازی و احداث این واحدهای تولید نقش بسزایی در رونق اشتغال و اقتصاد استان و کشور ایفا خواهد کرد.

طیبی در ادامه با اشاره به لزوم اخذ جواز تاسیس واحدهای تولیدی قبل از واگذاری زمین گفت: صدور جواز تاسیس برای واحدها از موضوعاتی است که باید در اسرع وقت وارد مرحله عملیاتی شود.

او در ادامه با بیان اینکه واحدها و کارخانه‌های تولیدی که از گذشته تاکنون حق و حقوق کارگران و پرسنل را سر موعد پرداخت کردند پیشرفت و رونق قابل توجهی داشتند، بیان کرد: بی شک این واحدها به دلیل توجه به حق و حقوق کارگران و نیروی کار توانستند تمام سختی‌ها و موانع را پشت سر بگذرانند و این در حالیست که توجه به نیروی کار سبب افزایش بهره وری می‌شود.

طیبی همچنین در ادامه از تکمیل ۸۰ درصد زیر ساخت های فاز سه منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و افزود: در حال حاضر اجرای شبکه گاز، آسفالت معابر و تکمیل زیر ساخت‌های این بخش در حال انجام است و عمده اقدامات زیر ساختی تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز به وضعیت پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی خصوصی در این منطقه هم اشاره و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در شش ماه نخست سال آینده بخش قابل توجهی از زیر ساخت‌های شهرک آماده شود، البته طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا دو سال آینده این میزان به حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد خواهد رسید.

دیدگاه