طرح جهش تولید مسکن به شهر صدرا شیراز رسید

  • 30 آذر 1400 - 10:15
طرح جهش تولید مسکن به شهر صدرا شیراز رسید

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه هماهنگی تحویل زمین در شهر جدید صدرا جهت ساخت طرح جهش تولید مسکن توسط این بنیاد انجام شده است گفت :در قالب این طرح، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر صدرا شیراز ساخته می‌شود.

عطاء الله زمانی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت این واحدهای مسکونی گفت: با درخواست شرکت عمران شهر جدید صدرا ساخت طرح جهش تولید مسکن در شهر جدید صدرا به بنیاد مسکن فارس واگذار شده است.
زمانی در نشست هماهنگی تحویل زمین طرح جهش تولید مسکن افزود: با توجه به عملکرد بنیاد مسکن فارس در سالهای گذشته در زمینه اجرای پروژه‌های ملی مسکن از جمله مسکن مهر ، طرح جهش مسکن ملی در شهر صدرا با محوریت بنیاد مسکن اجرا می شود.
مهندس زمانی با بیان اینکه علاوه بر شهر صدرا ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شده است افزود: با اجرای این طرح تحول جدی در حوزه تامین مسکن شهری رخ خواهد داد و بنیاد مسکن کار اعطای تسهیلات در این طرح و هماهنگی واگذاری زمین را انجام می دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه از اجرای طرح مسکن اقدام ملی در شهرهای استان فارس و در حوزه مسوولیت ره و شهرسازی لارستان در جنوب این استان اشاره کرد و افزود: در این طرح بیش از ۴۴ هزار و ۷۰۰ متقاضی وجود دارد که با بررسی تقاضاها تا کنون درخواست ۶ هزار و ۸۶۲ نفر به تایید نهایی رسیده و تقاضای بیش از ۲ هزار نفر با افتتاح حساب در بانک ها عامل آورده خود را انجام داده اند.
زمانی ادامه داد: ساخت ۴۵۷ واحد مسکونی در طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس و جنوب این استان آغاز شده که پیشرفت فیزیکی برخی از این طرح ها در مرحله اجرای زیر ساخت ، سقف و مراحل بیشتر است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس جمع آورده متقاضیان در طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس را ۶۹۵ میلیارد ریال و این مبلغ در حوزه لارستان را یک هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع در استان فارس و حوزه لارستان متقاضیان مسکن اقدام ملی بیش از ۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال آورده داشته اند ، مسکن اقدام ملی با بهره گیری از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن اجرا می شود.

سرپرست شرکت توسعه و عمران شهر جدید صدرا هم در این آیین اعلام کرد :طی تفاهمنامه‌ای، بنیاد مسکن استان فارس احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در این شهر را عهده‌دار شده است.
عزیزالله روشن با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری شرکت عمران صدرا و بنیاد مسکن فارس در راستای اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن امضا و مبادله شد، گفت: براساس این تفاهمنامه، بنیاد مسکن عهده‌دار احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی خواهد بود.
روشن ادامه داد: این تفاهم‌نامه با حضور عطاءالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان فارس امضاء و مبادله شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه مسئولیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و در هشت قطعه در محدوده قانونی شهر صدرا به مساحت ۳۸ هکتار به روش بنیاد ساخت به بنیاد مسکن واگذار شده است.
شهر صدرا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز واقع است. 

دیدگاه