استاندار فارس: دستگاه‌های اجرایی پاسخ استعلام‌ها را یک ماهه بدهند

  • 29 آذر 1400 - 12:37
استاندار فارس: دستگاه‌های اجرایی پاسخ استعلام‌ها را یک ماهه بدهند

استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد که دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ دهی به استعلام‌های طرح‌های تولیدی حداکثر یک ماه فرصت دارند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در این جلسه افزود: هم‌اینک هر طرح تولیدی برای دریافت استعلام‌ها حدود یک تا یک و نیم سال معطل می‌شود در حالی یک ماه زمان کافی برای پاسخ به این استعلام ها است و چنانچه دستگاهی این موضوع را رعایت نکند به منزله کم‌کاری خواهد بود.
وی ادامه داد: هر پروژه تولیدی احتیاج به ۱۲ استعلام از ۱۲ سازمان استان دارد که از این پس تمام این دستگاه‌ها باید ظرف مدت یک ماه از طریق یک پنجره واحد پاسخ استعلامات را بدهند و عدم پاسخ دهی به معنای مثبت بودن استعلام تلقی خواهد شد.
او گفت: بر اساس تصمیمی که در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اتخاذ شده، علاوه بر اینکه برای شروع هر پروژه مهلت تعیین می‌شود برای پایان آن و موعد بهره برداری نیز تعیین خواهد شد و در غیر این صورت مصوبه لغو و زمین اختصاص یافته به پروژه هم پس گرفته می‌شود.


مخالف تفریح مردم نیستیم
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، علت مخالفت با ساخت باغ ‌شهرها در شهر صدرا را موضوع تامین آب دانست و گفت: هیچ مخالفتی با تفریح مردم وجود ندارد.
ایمانیه افزود: هم‌اینک یکی از مشکلات شهر صدرا جمع‌آوری نشدن پساب آن است که این اقدام باید از محل هزینه‌هایی که از باغ شهرها گرفته می‌شود انجام شود و پساب تصفیه شده به باغ‌شهرها اختصاص داده شود.
او ادامه داد: باید برای باغ‌شهرها از پساب فاضلاب لوله‌کشی شده استفاده شود و به هیچ وجه آب آشامیدنی لوله‌کشی برای آنها تامین نشود.
استاندار فارس گفت: بهتر است به جای اینکه استخرها با آب آشامیدنی پر شود و درخت‌ها از این آب سیراب شوند، از آب معدنی برای تامین این آب در باغشهرها استفاده شود.
ایمانیه، خواستار تهیه طرح جامع برای باغ شهرهای شهر صدرا شد و گفت: با تغییر برخی قوانین و اعلام رسمی و شفاف آنها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی همچنین دستور تشکیل کمیته‌ای در استانداری فارس برای پیگیری مسائل باغ‌ شهرهای صدرا صادر کرد.

اختصاص یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌ها به طرح‌های اولویت دار
استاندار فارس همچنین  اعلام کرد که دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد بودجه پژوهشی خود را به طرح‌های اولویت‌دار استان اختصاص دهند و مدیران استان نیز به صورت مکتوب اولویت‌های خود را به مدیران دستگاه‌ها ارائه کنند.
ایمانیه گفت: همچنین از دو تیم فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز حمایت ویژه خواهد شد.

دیدگاه