تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

استاندار فارس: تامین آب و اشتغال اولویت اصلی در جذب بودجه ۱۴۰۱ باشد

  • 09 آذر 1400 - 12:30
استاندار فارس: تامین آب و اشتغال اولویت اصلی در جذب بودجه ۱۴۰۱ باشد

استاندار فارس، در نشست هم ‌اندیشی با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و مجمع نمایندگان این استان که در خصوص بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد، بر لزوم توجه به تامین آب و ایجاد اشتغال به عنوان دو اولویت اصلی در جذب این بودجه در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در این نشست گفت: رویکردهای محوری و اولویت‌های استان پیش از تدوین بودجه باید کاملا مشخص باشد هرگونه تلاشی که در این زمینه لازم است باید پیش از تدوین بودجه انجام شود.
او ادامه داد: بررسی‌های میدانی در سفرهای شهرستانی و آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد هم‌اینک کمبود آب به یکی از مشکلات استان تبدیل شده و از این رو تامین آب به ویژه آب آشامیدنی باید در اولویت پیگیری‌ها برای تخصیص بودجه در سال آتی باشد.
وی، ایجاد اشتغال را کلید رفع بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و افزود: به همین دلیل اولویت بعدی استان برای چانه زنی و جذب بودجه نیز باید در حوزه اشتغال باشد.
استاندار فارس بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و پروژه‌ها از ابتدای انقلاب آغاز شده اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده که جذب بودجه برای تکمیل و بهره‌برداری از این امکانات و پروژه‌ها نیز بسیار مهم است که تحقق آن، کوشش مدیران و نمایندگان استان در مجلس را می‌طلبد.
ایمانیه با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در کشور و استان گفت:هم‌اینک بودجه مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز،تامین و نصب دوربین‌های ثبت تخلف، راه‌اندازی پایگاه پلیس و پایگاه اورژانس وجود ندارد، در حالی که باید پنج درصد درآمد حاصل از جرائم رانندگی در این همین موارد صرف شود.
وی افزود: استفاده از این منبع اعتباری نیازمند اصلاح قانون است که همراهی نمایندگان مجلس در این زمینه اثر بخش خواهد بود.
استاندار فارس، اعتیاد را بزرگترین ناهنجاری اجتماعی دانست و گفت: مقابله با این پدیده شوم و ناهنجار نیز نیازمند اعتبار است.
وی ادامه داد: اموال تملیکی و قاچاق در انبارها بدون تعیین تکلیف باقی مانده که رفع این مشکل نیز به وجود قانون و حمایت قانونی نیاز دارد.
ایمانیه افزود: استان فارس در زمینه موقوفات رتبه اول را در کشور دارد که این موقوفات ارزشی معادل هزاران میلیارد تومان دارد که احیاء و بهره برداری از این موقوفات نیازمند اصلاح و حمایت قانون است و می‌تواند تحولات در خور توجهی در استان فارس ایجاد کند.

توسعه استان بدون حضور دانشگاه ممکن نیست
استاندار فارس با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان بدون حضور دانشگاه ممکن نیست گفت: این اقدام نیازمند ردیف بودجه مشخص است که باید از سوی نمایندگان و مدیران استانی پیش از تدوین بودجه پیگیری شود.
ایمانیه افزود: افزایش ردیف‌های اعتباری برای حمایت ویژه از عشایر فارس از دیگر موضوعاتی است که در بودجه سال آتی باید مورد توجه قرار گیرد.

بودجه عمرانی فارس افزایش یابد
استاندار فارس بر لزوم افزایش بودجه عمرانی این استان تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود بودجه عمرانی این استان با توجه به درصد مساحت آن از مساحت کشور از پنج درصد بودجه کشوری به هفت و چهار دهم درصد افزایش یابد.
ایمانیه افزود: همچنین انتظار داریم که با توجه به عقب ماندگی‌های سنوات قبل، افزایش سنواتی بودجه فارس در ۱۴۰۱ نیز از متوسط کشوری بیشتر باشد.
وی، بر لزوم توجه به بودجه‌های مربوط به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و محیط پیرامونی آن تاکید کرد و گفت: معتقدم که میراث فرهنگی و گردشگری فارس از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که با بودجه‌های فعلی هیچ تحول مهمی در آنها روی نخواهد داد و به همین دلیل توجه ویژه به بودجه فارس در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند منافع قابل توجه برای کشور به دنبال داشته باشد.
استاندار فارس از نمایندگان استان در مجلس خواست که با وضع قوانین لازم، بانک‌های خصوصی را وادار کنند که حداقل ۷۰ درصد سپرده‌های مردم استان را به تسهیلات ارائه دهند.

دیدگاه