بازگشت ۱۱۵ واحد تولیدی راکد در فارس به چرخه تولید

  • 03 آذر 1400 - 16:31
بازگشت ۱۱۵ واحد تولیدی راکد در فارس به چرخه تولید

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ واحد تولیدی غیر فعال و راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته و این روند با جدیت ادامه دارد.

احد فتوحی روز سه شنبه با اشاره به پایش ۸۱۸ واحد صنعتی نیمه فعال در شهرکهای صنعتی فارس افزود: در مرحله نخست این طرح، به روز رسانی اطلاعات اولیه و علل و عوامل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی توسط تیم‌های پایشگر و عارضه یاب بررسی و راهکارهای فعالیت مجدد آنها مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در ادامه واحدهای علاقمند به فعال سازی برای عارضه یابی عمیق تر و تعیین پروژه‌های بهبود به مشاوران عارضه یابی و کلینک کسب و کار استان ارجاع شد که پروژه‌های بهبود با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در واحدهای متقاضی فعال سازی مجدد اجرا شده و یا در مرحله پیاده سازی است.

اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف رفع مشکلات واحدهای صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در خصوص طرح کلینیک صنعت در این استان نیز گفت: این طرح باهدف شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و در جهت حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و مانع زدایی از تولید برگزار گردید.
فتوحی افزود: در این مرحله از اجرای کلینیک صنعت (مرحله دوم) که با همکاری قرارگاه صنعتی خاتم انبیاء (ص) سپاه فجر فارس، سازمان بسیج ادارات و کارکنان، سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و سازمان بسیج حقوق دانان سپاه فجر برگزار شد، ۱۲۰ واحد صنعتی خدمات مشاوره رایگان دریافت کردند.
وی اظهار داشت: کلینیک صنعت در سه محور عارضه یابی واحدهای صنعتی، اجرای فرآیندهای بهبود، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد، به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رفع چالش‌های پیش روی آن‌ با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر انجام می‌شود.
او گفت: در قالب این طرح، با استقرار گروه‌های  مشاوره‌ای در بخش‌های فنی، بازرگانی، انتقال فناوری، مالی، بیمه، مالیات، تامین مالی، آینده پژوهی، خدمات کسب و کار، صادرات، بازاریابی و مشاوره بیمه تامین اجتماعی، حقوق و دستمزد به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خدمات مشاوره‌ای بصورت رایگان ارائه شد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس تصریح کرد: با توجه به حضور مدیرانی از دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید از جمله شورای هماهنگی بانکها، تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برق و گاز در این کلینیک، برخی مشکلات واحدهای صنعتی با دستگاه‌ها در قالب ارتباط چهره به چهره صنعتگران با مسولان بررسی گردید.
فتوحی افزود: با اجرای این مرحله، پس از شناسایی واحدهای متقاضیِ عارضه‌یابی، با تشکیل کمیته کارشناسی با حضور مشاوران صنعتی و دانشگاهی، موارد و مشکلات رفع می‌شود.
وی،  هدف از عارضه‌یابی را کمک به واحدهای صنعتی کوچک برای توسعه و ایجاد تغییرات لازم به ‌منظور بهبود و افزایش توان رقابت‌پذیری آن‌ها برشمرد و گفت: در مدل عارضه‌یابی، اطلاعات کلی واحدهای صنعتی کوچک جمع‌آوری‌شده و محاسبات لازم برای تعیین شاخص‌های بهره‌وری و سودآوری واحد انجام می‌گیرد.
او ادامه داد: مشاوران طرح کلینیک صنعت از استادان دانشگاهی و متخصصان و صاحبنظران بخش صنعتی هستند.
وی افزود: اجرای کلینیک صنعت با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی فارس در سایر شهرستان‌های فارس نیز برگزار خواهد شد و به واحدهای صنعتی و تولیدی خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه خواهد شد.

دیدگاه