فرصت یک ماهه دستگاه‎‌های مسئول برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز

  • 03 آذر 1400 - 12:24
فرصت یک ماهه دستگاه‎‌های مسئول برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز

استاندار فارس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، از شرکت آبفای شیراز و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواست طی بازه زمانی یکماهه برای تامین آب شهرک صنعتی این کلانشهر اقدام کند. 

محمدهادی ایمانیه عصر دوشنبه یکم آذرماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: شرکت آبفا و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تنها یک ماه فرصت دارند تا زمینه امضای تفاهم نامه برای تامین آب شرب و آب صنعتی مورد نیاز شهرک صنعتی را تامین کنند. 

استاندار فارس همچنین خاطرنشان کرد: هزینه آبی که قرار است به شهرک صنعتی برسد براساس تعرفه صنعتی خواهد بود. 

احصاء مشکلات اقتصادی فارس 

رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در تلاش است تا مشکلات اقتصادی فارس را احصا کرده و در صدد برطرف کردن آنها باشد. 

جمال رازقی بیان کرد: یکی از وظایفی که بر عهده این کارگروه است تسهیل فضای کسب و کار در استان‌هاست از این رو شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در تلاش است در استان فارس شرایط بهبود وضعیت اشتغال در جامعه را بررسی و فراهم کند. 

او اضافه کرد: این کارگروه در تلاش است تا آمارهای اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی استان را جمع آوری و به روز رسانی کرده تا در تصمیم گیری‌های اقتصادی استان بتوان از این اطلاعات و داده‌ها استفاده کرد. 

رازقی تاکید کرد: در سال ١٣٩٩ بیش از ٢۶ مصوبه ملی و ۴٨ مصوبه استانی توسط کارگروه گفت و گوی بخش خصوصی و   دولت مصوب شده است.

او در خصوص اهم موضوعات این کارگروه نیز تاکید کرد: حل مشکلات برق صنعتی، حل مشکلات صنایع غذایی، گردشگری و صنایع دستی، معدن، بانک‌ها، شهرک ‌های صنعتی و سرمایه گذاری اهم موضوعاتی است که در شورای گفت‌وگوی تصمیم گیری شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی فارس در خصوص پایش فضای کسب و کار تصریح کرد: در تابستان امسال استخراج معدن وضعیت خوبی نداشته و هنر و سرگرمی بیشترین میزان شاخص را به خود اختصاص داده است. 

رازقی افزود: میانگین استان فارس از میانگین کسب و کار کشور کمتر بوده و رتبه استان جز ١٠ استان برتر کشور در حوزه کسب و کار بوده است. 

او یادآور شد: شاخص مدیران خرید (شامخ) در سه حوزه خدمات، صنعت و کل اقتصاد تعریف شده  و به ترتیب ۵۶ ، ۵٠ و ۵۴ است و این مولفه‌های اقتصادی شامل مواردی نظیر  موجودی خرید، استخدام نیروهای جدید، شاخص قیمت خرید محصولات اولیه، شاخص قیمت محصولات تولید شده، شاخص صادرات، انتظارات تولید و میزان بکارگیری نیروی کار است. 

به گفته رازقی، ایجاد امیدواری در میان شاخص‌ها و عوامل معیارهای اقتصادی پس از فعالیت دولت سیزدهم مشهود بوده و نشان دهنده آن است که امیدواری به آینده در میان مردم به وضوح دیده می‌شود.

دیدگاه