تخصیص تسهیلات به صندوق‌های زنان عشایر فارس

  • 30 آبان 1400 - 17:22
تخصیص تسهیلات به صندوق‌های زنان عشایر فارس

مدیرکل امور عشایر فارس از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به صندوق‌های خرد زنان عشایر در این استان خبر داد.

روح‌الله بهرامی شنبه ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی یکسال گذشته به هر کدام از صندوق‌های متقاضی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تسهیلات خشکسالی و صندوق کارآفرینی تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: استان فارس در حوزه عشایر با تشکیل ۸۶ صندوق‌های خرد زنان و ۲۳ کانون گردشگری فعال جزو استان‌های پایلوت کشوری به شمار می‌رود.

مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: این صندوق‌ها در زمینه‌های ایجاد اشتغال خانگی، صنایع دستی، تولیدات دامی و بومگردی و گردشگری فعال هستند.

بهرامی با اشاره به این که این استان قطب عشایری کشور محسوب شده و دارای تنوع ایلی با ترکیب قومیتی بالا است، گفت: زنان عشایر جمعیتی موثر و تأثیر گذار در تصمیم گیری‌های اداره کل امور عشایر فارس هستند و باید تلاش کنیم این سرمایه روز به روز قوی‌تر و پیشرفته‌تر شود.

او تاکید کرد: ثبت و قانونی شدن صندوق‌ها و تشکیل تعاونی زنان عشایری یکی از اولویت‌های سازمان است، که تاکنون فارس به عنوان استان پایلوت در کشور با اختصاص دادن تسهیلات جذب شده ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی به امور زنان توانسته حقوق اجتماعی و اقتصادی زنان را حفظ کند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه جامعه عشایری همواره در فرآیند توسعه کشور نقش ارزنده‌ای دارند، افزود: از این رو اشتغال از مهم‌ترین فرآیند زندگی این جامعه به شمار می‌آید.

بهرامی با بیان اینکه تا کنون اقدامات چشمگیری در زمینه خروج از حالت تک بعدی دامداری در میان عشایر فارس انجام شده است، عنوان کرد: رونق شرکت‌های دانش بنیان و پرورش گیاهان دارویی بخشی از اقداماتی است که باعث اشتغال و رونق زندگی این جامعه شده است.

دیدگاه