تولید بیش از ۹۰ تن قارچ در کازرون

  • 30 آبان 1400 - 15:22
تولید بیش از ۹۰ تن قارچ در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از فعال بودن ۷ واحد کوچک و خانگی پرورش قارچ خوراکی و تولید بالغ بر ۹۰ تن از این محصول در این شهرستان خبر داد.

حمید رشیدی شنبه ۲۹ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰ تن قارچ خوراکی در کازرون تولید می‌شود که ۱۰۰ درصد این میزان، قارچ دکمه‌ای به عنوان دارنده بیشترین اقبال از سوی مصرف کنندگان است.

او با بیان اینکه دوره تولید قارچ از زمانی که سالن پر می‌شود تا زمان برداشت ۳۶ روز طول می‌کشد و با احتساب ۲۰ روز زمان باردهی۵۶ روز می‌شود، عنوان کرد: در کارگاه‌های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات، ۴ تا ۵ دوره در سال محصول تولید می‌شود.

رشیدی، اهمیت توسعه قارچ‌های خوراکی را در اهمیت و ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم تولید و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه دانست و افزود: طی سال‌های اخیر افراد زیادی با طی دوره‌های آموزشی ساده و استفاده از فضاهای بلااستفاده منزل نظیر پارکینگ، زیر زمین و انباری به پرورش قارچ روی آورده‌اند و قدمی در گسترش تولید این محصول بر داشته‌اند.

او بیان کرد: تولید قارچ در کازرون به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر و به صورت غیرمستقیم برای حدود ۲۵ نفر، بسته به فصل تولید، اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید در واحدهای تولید قارچ، افزایش قیمت این محصول را در برداشته و باعث کاهش مصرف این فرآورده در بین خانوارها شده است.

دیدگاه