پیش‌بینی تولید ۱۱ هزارتن خرمالو در فارس

  • 25 آبان 1400 - 13:53
پیش‌بینی تولید ۱۱ هزارتن خرمالو در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه این استان قطب تولید خرمالو در کشور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱ هزار تن خرمالو در این استان تولید شود.

مجیدرضا پاکاری دوشنبه ۲۴ آبان ضمن بیان اینکه فارس به لحاظ سطح زیر کشت محصول خرمالو، استان اول کشور است، به خبرنگاران گفت: در فارس بالغ بر ۷۷۰ هکتار از اراضی باغی به محصول خرمالو، اختصاص دارد.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی فارس خاطرنشان کرد: استان فارس، حدود ۳۲ درصد تولید محصول و ۲۹ درصد سطح زیر کشت خرمالوی کشور را در اختیار دارد.

پاکاری با بیان اینکه بیشترین سطح باغ‌های خرمالو در شهرستان‌های شیراز، خفر و جهرم قرار دارد، افزود: ارقام خرمالوی استان فارس شامل سیبی، قصردشتی و ژاپنی است.

او با بیان اینکه برداشت خرمالو در این استان از اواسط مهر آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد، اظهار کرد: خرمالوی تولید علاوه بر بازارهای داخل کشور و  به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان و عراق صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران و گلستان پس از فارس در جایگاه‌های دوم و سوم تولید خرمالوی کشور قرار دارند.

دیدگاه