انبار نفتی شرق فارس در جهرم احداث شود

  • 24 مهر 1400 - 14:08
انبار نفتی شرق فارس در جهرم احداث شود

فرماندار ویژه جهرم فارس گفت: این شهرستان می‌تواند انبار نفتی شرق فارس باشد و موافقت اولیه برای خط انتقال نفتی از بندرعباس صورت گرفته است و راه‌اندازی آن از جمله اقدامات پدافند غیرعامل است.

مهدی شفیعیان، ۲۱ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: از سنوات گذشته ۲۰هکتار زمین به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جهرم تخصیص داده شده است و با توجه به اینکه انبار نفتی در شرق فارس وجود ندارد، جهرم زیرساخت‌های لازم را دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: زیرساخت‌های گمرک جهرم فراهم شده است و برای صادرات از آن با توجه به وجود شهرک صنعتی و منطقه ویژه، نیاز به اقدام عاجل دارد.

 فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه خشکسالی‌های پیاپی و آفت‌های بسیار سبب خسارت‌های فراوان به کشاورزان جهرمی شده است، اظهار کرد: نخلستان های جهرم به آفت سوسک‌های سرخرطومی دچار شده و اگر به موقع ورود نشود باغداران در این زمینه آسیب فراوانی می‌بینند.

وی بیان کرد: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم دارد که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

 شفیعیان با بیان اینکه خسارت نخلستان‌های کل جنوب فارس، یک دهم خسارت نخلستان‌های کل شهرستان جهرم نیست، تأکید کرد: زیرساخت‌ها برای خرید تضمینی خرما انجام شده است، اما در بحث اجرایی‌شدن آن نیازمند تصمیم عاجل هستیم.

 وی گفت: برای تجاری‌کردن خرما باید اقدام شود که در این زمینه کارهایی نیز انجام شده است، در بحث محصولاتی مانند خرما صادرات خوبی شکل می‌گیرد، اما  نبود کد گمرکی بازرگانان را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: جهرم با توجه به سه بیمارستان و پزشکان متخصص می‌تواند قطب جنوب فارس باشد و از این رو تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی جهرم ضرورت دارد.

وی با اشاره به توسعه بسیار خوب فضاهای ورزشی در جهرم گفت: در حوزه ورزش ما رشد و پیشرفت خوبی داشتیم و احداث یک ورزشگاه یا سالن ورزشی ۴ تا ۵ هزار نفر برای تقویت حوزه ورزش ضرورت دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه