تکمیل پروژه راه آهن بوشهر – شیراز را با جدیت دنبال می‌کنیم

  • 17 مهر 1400 - 16:27
تکمیل پروژه راه آهن بوشهر – شیراز را با جدیت دنبال می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: با رایزنی با رئیس جمهور به دنبال ساماندهی و تکمیل راه آهن شیراز – بوشهر به عنوان یک پروژه حیاتی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی عصر پنجشنبه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف مردمی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دیر، اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئله کشور و دولت بحث کرونا بود که با جان مردم سرو کار داشت و خوشبختانه با واردات حجم زیاد واکسن روند واکسیناسیون افراد به خوبی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از موضوع‌ها و چالش‌های مهم دولت بحث معیشت و زندگی مردم بود که در جلسات متعدد دولت مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم به ثبات برسیم.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم را به رئیس جمهور منتقل خواهم کرد، عنوان داشت: به گونه‌ای عمل می‌کنیم که حاصل آن ایجاد تغییر در روند زیرساخت‌های شهرستان دیر باشد.

قاسمی گفت: خوشبختانه برای استان بوشهر استانداری مردمی انتخاب شده که با استان و مردم شهرستان دیر و رزمندگان آشنایی دارد و در کنار نمایندگان مجلس می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

وی به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: کریدور جنوب نقش اقتصاد دریامحور دارد و برای ساحل‌نشینان مؤثر است به طول ۳۹۰ کیلومتر از چابهار تا شلمچه تا سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه آهن شیراز- بوشهر ۷۰ درصد اعتبار آن از محل وزارت نفت و مابقی آن توسط سایر وزارتخانه‌ها توافق شده انجام شود که با رایزنی با رئیس جمهور به دنبال ساماندهی و تکمیل این پروژه حیاتی هستیم.

حل مشکل اتوبان بوشهر – دیر

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکل اتوبان بوشهر – دیر حل شود، گفت: در دورانی که در وزارت نفت بودیم دو هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های استان بوشهر از جمله اتوبان بوشهر-دیر، بیمارستان‌های اهرم و دیر هزینه گرفته شد.

قاسمی با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن، تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند این کار شدنی نیست اما ما به دنبال جهش تولید مسکن هستیم به گونه‌ای که هیچ فردی در شهرستان و استان فاقد مسکن نباشد.

وی افزود: از افراد فاقد مسکن خواهش می‌کنم در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند چون ساخت مسکن در هر منطقه متقاضی محور است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هر کس فاقد مسکن باشد زمین و تسهیلات خوب و ارزان قیمت در اختیار او قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: بعضی مناطق ساخت مسکن را به خود مردم واگذار کرده و در جاهایی که نیاز به ساخت مجتمع‌های مسکونی باشد، دولت زیرساخت‌های مورد نیاز رفاهی و درمانی را احداث می‌کند.

شروع ساخت ۲ میلیون مسکن

قاسمی با اشاره به شروع ساخت دو میلیون مسکن از امسال، گفت: بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات معیشتی مردم همین بحث مسکن است، ادامه داد: مردم باید هرچه سریع‌تر در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی برای تعداد ثبت نام و زمین و تسهیلات نداریم.

وی تاکید کرد: مردم ارباب و ما رعیت آنها هستیم که امیدواریم بتوانیم خدمتگزار واقعی برای آنها باشیم.

در این نشست نمایندگانی از اقشار مختلف مردم مطالبات خود را در حوزه‌های کشاورزی، صید و صیادی و سفاری، اشتغال و صنایع و مسئولیت‌های اجتماعی و مشکلات شهرستان مطرح کردند.

دیدگاه