مقدمات اجرای طرح مسکن ملی در ۱۳ شهر فارس فراهم شده است

  • 12 مهر 1400 - 13:05
مقدمات اجرای طرح مسکن ملی در ۱۳ شهر فارس فراهم شده است

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح مسکن اقدام ملی در ۱۳ شهر جنوب استان آغاز شده، گفت: این شهرها عموما در حوزه مسکن و شهرسازی لارستان و در حوزه شهرستان‌های جنوبی فارس قرار دارند.

عطاءالله زمانی شنبه ۱۰ مهرماه در سفر به شهرستان لارستان و بازدید از طرح اقدام ملی ۱۶۹ واحدی در این شهرستان اضافه کرد: تاکنون مقدمات اجرای مسکن ملی در شهرهای لار، اوز، خنج، گله دار، لامرد، گراش، اشکنان، بیرم، جویم، علامرودشت، عمادشهر، وراوی و مُهر فراهم شده است.

او با بیان اینکه در شهرهای جنوب فارس بیش از ۱۴۳۸ میلیارد ریال آورده متقاضیان تامین شده است، افزود: آورده متقاضیان سرمایه قابل توجهی برای شوع عملیات اجرایی مسکن اقدام ملی در جنوب استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: شاخص بهره مندی و استقبال از مسکن اقدام ملی در جنوب استان از متوسط استقبال و بهره مندی بسیاری از نقاظ کشور و سایر مناطق فارس بیشتر است و این موضوع بیانگر عزم مدیران جهادی بنیاد مسکن در شهرهای جنوب فارس و همچنین پیگیری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی در این مناطق است.

زمانی عنوان کرد: در ساخت مسکن اقدام ملی با مشکل صدور پروانه روبه‌رو هستیم و در صورت تسریع در صدور پروانه‌ها شاهد توسعه بیشتر این طرح در استان خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان که ساخت مسکن اقدام ملی برعهده بنیاد مسکن است در مجموع بیش از ۴۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند که بیش از ۸۷۰۰ نفر تایید شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین با بیان اینکه در این بین ۱۵۸ پروژه در فارس به مرحله اخذ پروانه رسیده است، عنوان کرد: برای اخذ پروانه با مشکل روبه‌رو هستیم و اگر در صدور پروانه‌ها تسریع شود کار جلو می‌افتد.

زمانی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی لارستان اداره کل مستقل است و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی فارس نیست، گفت: با توجه به اینکه در حوزه لارستان ساخت ۳۱۱ واحد آغاز شده، بنابراین در مجموع عملیات اجرایی ۴۶۹ واحد در استان آغاز شده است.

دیدگاه