پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در فارس

  • 11 مهر 1400 - 13:56
پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در فارس

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال مبلغ ۲۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده است.

محمدحسن رزاق منش، نقش بانک کشاورزی در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی از ابتدای امسال مبلغ ۲۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۲۳ هزار و ۱۶ نفر از متقاضیان پرداخت شده است؛ که از لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۶۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شعب بانک کشاورزی فارس، او افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۱۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۷۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

رزاق منش ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی استان فارس در طی این مدت، مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به ۳۷۸ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۹۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۱۱۳۵ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

او، میزان وام پرداختی در رابطه با کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت در راستای تولید محصولات کشاورزی را در همین مدت، بیش از ۶۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای این نوع کشت ذکر کرد و افزود: پرداخت تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان، منجر به احداث و بهره برداری از ۲۷ طرح با مساحت بیش از ۱۷.۳ هکتار در استان فارس شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس افزود: طی این مدت، مبلغ ۱۴۱۳ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۶۵۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده است. همچنین در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ ۱۸۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۲۷۷۶ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۶۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۸۲۲۲ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

رزاق منش یکی دیگر از اقدامات شعب بانک کشاورزی فارس را در این مدت پرداخت مبلغ ۵۷۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: این میزان تسهیلات به ۱۴۱۱ نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

او افزود: مبلغ ۲۶۵۴ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۳۵۶۷ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شده است.

رزاق منش پرداخت بیش از ۴۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۶۲۸ نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

او از پرداخت بیش از ۹۴۷ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و گف: بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار راس انواع دام و تعداد ۳۴ هزار بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند، همچنین بیش از ۱۱۷ هزار بیمه نامه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در بانک کشاورزی استان فارس صادر شده است که، از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۵۲۰۱۹ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۸۰۰۸ بیمه نامه در بخش زراعت، تعداد ۳۴۰۹۰ بیمه نامه در بخش دام، تعداد ۳۵۵۵ بیمه نامه در بخش طیور، تعداد ۲۹ بیمه نامه در زیربخش آبزیان و تعداد ۴۰ بیمه نامه در سایر بخش‌ها شامل منابع طبیعی، ابنیه و ماشین آلات بوده است.

دیدگاه