صدور مجوز تاسیس ۹۷ واحد صنعتی در لار

  • 13 شهریور 1400 - 13:27
صدور مجوز تاسیس ۹۷ واحد صنعتی در لار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: مجوز تاسیس ۹۷ طرح صنعتی با میزان سرمایه گذاری افزون بر سه هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده پنج‌شنبه ۱۱ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: با بهره برداری و اجریی شدن این تعداد طرح صنعتی یک هزار و ۴۶۲ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم انجام می‌شود.

او افزود: البته به متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که جواز تاسیس دریافت کرده‌اند اما تاکنون فعالیت لازم را نداشته‌اند، تذکرات لازم داده شده و جواز برخی نیز لغو شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، تعداد کل واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال در سطح این شهرستان را نیز ۱۶۶ واحد عنوان کرد و گفت: میزان کل سرمایه گذاری این واحدها نیز یکهزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است.

ابراهیم‌زاده، میزان اشتغالزایی این ۱۶۶ واحد صنعتی اعم از فعال و نیمه فعال در سطح شهرستان لارستان را نیز یک هزار و ۸۱۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این واحدها، ۴۰ واحد با میزان سرمایه گذاری اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال غیرفعال است.

او عنوان کرد: با راکد شدن و یا نیمه فعال شدن این طرح‌ها نیز ۳۹۵ نفر بیکار شدند که البته اقدامات لازم برای احیای شماری از این واحدهای صنعتی راکد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان، استان و حتی در سطح ملی انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان یادآور شد: در مدت یک سال گذشته نیز ۶ واحد صنعتی راکد و غیرفعال درسطح شهرستان لارستان و با همکاری و هماهنگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.

او با توجه به استقبال و ویژگی بارز مردم خطه لارستان به کارهای تجاری و بازرگانی و شم بالای اقتصادی مردم و البته حضور خیرین و سرمایه گذاران در این منطقه نیز گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز متناسب با این شرایط کارها و اقدامات لازم از جمله برای راه اندازی اتاق بازرگانی در این شهرستان را در دستور کار قرار داده است.

ابراهیم‌زاده گفت: همچنین فعال کردن کارگو (حمل بار هوایی) از طریق فرودگاه بین‌المللی لارستان و افزایش میزان صادرات و نیز ایجاد اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان در بخش های مختلف صنعتی و معدنی از دیگر اقدامات لازم برای حرکت و جهش در حوزه اقتصادی و طرح‌های صنعتی معدنی در این شهرستان است.

دیدگاه