مهلت دوباره برای دریافت تسهیلات بانکی کرونا

  • 09 شهریور 1400 - 17:39
مهلت دوباره برای دریافت تسهیلات بانکی کرونا

مهروش جلالی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ۱۱۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا از طریق ۱۹ بانک و موسسه عامل برای استان فارس ابلاغ اعتبار شد.

وی گفت: در مرحله نخست از ابتد‌ای شروع طرح تاکنون به ۳۰ هزار و ۳۸۲ درخواست ارجاعی به بانک‌ها و موسسات عامل، ۵۰۹ میلیارد تومان به ۵۰ هزار و ۴۲۰ نفر پرداخت شده که این رقم معادل ۴۵ درصد اعتبار ابلاغ شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه استان فارس جایگاه چهارم کشور را در زمینه پرداخت و جایگاه دوم کشور را در زمینه تعداد کارگاه ثبت نامی به خود اختصاص داده است، گفت: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات کرونا ، مهلت ثبت نام تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصاد‌ی مقابله با کرونا تمدید شد.

جلالی تاکید کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری مطابق دستورالعمل موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ هستند.

برای صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه) بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن‌ها در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن است که بدهی آن‌ها به شبکه بانکی تا تاریخ اول بهمن ۱۳۹۹در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود تا در چهار قسط پس از آخرین قسط، وصول شود.

وی گفت: همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی گرفته شده توسط مشاغل و بنگاه‌های بخش گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ امهال می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز مطابق دستورالعمل موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ هستند.

دیدگاه