خرید تضمینی بیش از ۵۲۱ هزار تُن گندم از کشاورزان فارس

  • 24 مرداد 1400 - 14:35
خرید تضمینی بیش از ۵۲۱ هزار تُن گندم از کشاورزان فارس

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: از آغاز فرآیند خرید تضمینی گندم تا امروز بالغ بر ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تُن گندم به ارزش ۲۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف این استان خریداری شده است.

منصور جباری شنبه ۲۳ مرداد با بیان اینکه ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس، جباری ادامه داد: همه مطالبات کشاورزانی که چک لیست آن‌ها تا ۱۶ مرداد ماه به بانک رسیده پرداخت شده و مابقی نیز در نوبت پرداخت هستند.

او با بیان اینکه فرآیند خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: از کشاورزانی که تاکنون گندم برداشتی شان را تحویل نداده اند درخواست می‌شود در مدت باقی مانده اقدام کنند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس خاطرنشان کرد: زمان برداشت گندم در استان فارس با توجه به گستردگی جغرافیایی و تنوع آب و هوایی، به طور معمول از اواسط فروردین ماه هر سال آغاز می‌شود و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

جباری گفت: امسال قیمت خرید گندم توسط شورای قیمت گذاری ۴ هزار تومان با احتساب اعمال هزار تومان اضافه در راستای تشویق کشاورزان به فروش گندم به صورت خرید تضمینی و در مجموع ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم مشخص شده و ۱۳۶ مرکز خرید در استان فارس عملیات خرید را انجام می‌دهند.

دیدگاه