قطعی برق صنایع و کارخانجات فارس توجیه پذیر نیست

  • 21 تیر 1400 - 12:59
قطعی برق صنایع و کارخانجات فارس توجیه پذیر نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه قطعی برق به دلیل افزاش مصرف برق صنایع و کارخانجات در استان فارس توجیه مناسب و منطقی نیست، گفت: قطعا این اظهار نظرها تنها با هدف پاسخ های سطحی به مردم است این در حالی است که کم کاری ها در حوزه برق کاملا مشهود است.

به گزارش ایلنا حجت الله فیروزی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دلیل اینکه ساز و کار بررسی از موضوعاتی مانند قطعی برق را در اختیار ندارد هنوز به بررسی میزان خسارت قطعی برق به صنایع و کارخانجات ورود نکرده اند، گفت: گزارش ها اخبار و موضوعات زیادی در رابطه با خسارت قطعی برق به صنایع و کارخانجات به دست ما رسیده که جهت پیگیری به دولت اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات در حوزه قطعی برق تعمدی بوده است، افزود: قطعی برق در تابستان به دلایل متعدد قابل پیش بینی بوده است و مسئولان می توانستند قبل از این اتفاق موضوع تأمین برق را مدیریت کنند.

نماینده فسا با بیان اینکه مسئولان باید با در نظر گرفتن مصرف برق در فصل تابستان که باعث افزایش میزان مصرف می شود تمام موارد را در نظر می گرفتند، ادامه داد: هرچند که رئیس جمهور بارها اذعان کرد که افزایش صنایع و کارخانجات باعث افزایش میزان مصرف برق و قطعی برق می شود اما ذکر این نکته ضروری است که مجموعه دولت برای جلوگیری و کنترل این بخش باید هماهنگی های لازم را انجام می داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: قطعا زیر مجموعه های دولت باید برای تامین زیر ساخت ها با یکدیگر متحد باشند.

وی خاطر نشان کرد: هرچند که مسئولان عنوان می کنند که افزایش دما از دیگر عوامل قطعی برق است اما باید در نظر گرفت که صاحب‌نظران و کارشناسان از سال های گذشته این گرما را پیش بینی کرده بودند و مسئولان باید با توجه به این موضوع تمهیدات لازم را برای تامین برق و فراهم کردن زیر ساخت ها در نظر می گرفتند.

افزایش گرما دلیل قطعی برق نیست

نماینده فسا با بیان اینکه تابستان همیشه وجود دارد و بهانه های دولت مبنی بر افزایش گرما یکی از دلایل قطعی برق است خیلی زیبا نیست، تصریح کرد: قطعا دولت می تواند افزایش مصرف برق را در این زمان ها مدیریت کند.

دولت قطعی برق را گردن رمز ارزها نیندازد

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه دولت نباید هنگام رخ دادن اتفاقات به دنبال توجیه باشد و قطعی برق را به گردن رمز ارزها بیندازد، تصریح کرد: جای این سئوال وجود دارد که اگر فعالیت رمز ارزها آسیب است و به بخش‌های مختلف لطمه وارد می کند چرا دولت اقدام به صدور مجوز و فعالیت آنها می کند؟

فیروزی با اشاره به اینکه قطعا فعالیت استخراج رمز ارز‌ها در مناطق مختلف مشخص است، خاطر نشان کرد: زمانی که میزان استفاده برق به صورت ناگهانی افزایش می‌یابد بیانگر این موضوع است که در این منطقه اتفاقاتی خارج از مصرف برق در منزل و ….. در حال رخ دادن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه چطور مسئولان می‌توانند در لحظه مصرف برق بعضی از مکان ها که یک تابلو برق را اضافه می کند متوجه شوند اما نمی توانند میزان مصرف رمز ارز ها را در مناطق شناسایی کنند؟  افزود: عدم شناسایی مصرف برق رمز ارز‌ها کم کاری‌هایی است که دولت در بخش انرژی انجام داد.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن با اشاره به اینکه فارس در واقعیت استان صنعتی نیست بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر فارس به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های بزرگی در استان وجود ندارد که میزان مصرف بالایی داشته باشند تصریح کرد: به فرض اینکه کارخانه های بزرگ در استان وجود داشته باشد مسئولان در بدو راه اندازی این مجموعه ها برای نصب کنتور برق مجوزات لازم را از ادارات اخذ می کنند.

دیدگاه