راه‌اندازی ۴ نیروگاه جدید، کمبود برق فارس را برطرف می‌کند

  • 20 تیر 1400 - 17:06
راه‌اندازی ۴ نیروگاه جدید، کمبود برق فارس را برطرف می‌کند

استاندار فارس گفت: چهار نیروگاه در خنج، اقلید، ارسنجان و مجموعه آلومنیوم غدیر برای استان فارس مصوب شده است که راه‌اندازی آنها کمبود برق فارس در زمان اوج مصرف را برطرف می‌کند.

عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس،  میزان برق تولیدی این نیروگاه‌ها را حدود ۲۵۰۰ مگاوات دانست و افزود: این میزان تولید برق به اندازه کسری استان در زمان اوج مصرف است.
وی اظهارداشت: راه اندازی نیروگاه های مذکور تاثیر بسزایی در خدمت رسانی به مردم خواهد داشت.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، رحیمی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در همه ادارات دولتی از اولویت‌های روزهای اخیر استان بوده است، تصریح کرد: مقرر شده هر یک از ادارات با در نظر گرفتن ناظر برق از هر گونه مصرف بی رویه جلوگیری کرده و در کاهش خاموشی‌ها سهیم باشند.
استاندار فارس  همچنین به سرمایه گذاری های انجام شده برای راه اندازی ۲ مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در بوانات و ایزدخواست اشاره کرد و افزود: این دو پروژه قادر به تولید حدود ۶۵۰ مگاوات برق هستند.
رحیمی تاکید کرد: انرژی خورشیدی با توجه به اینکه ارزان ، پایدار و غیر قابل تحریم است باید برای تامین برق مصرفی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.
استاندار فارس همچنین بر لزوم شتاب‌بخشی به راه اندازی دو کارخانه پنل و اینورتر سازی در استان تاکید کرد و با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در این زمینه فرصتی بسیار خوب برای استان است از مدیران مربوطه خواست هر گونه مانعی را به سرعت رفع کنند.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه مدیران نباید تا آخرین لحظه تصدی مسئولیت از انجام وظایف خود دریغ کنند، عنوان کرد: مردم عیار هر یک از مسئولان را می‌دانند و صادقانه بودن یا نبودن تلاش‌ها را تشخیص می‌دهند.
استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های قانون بودجه باید به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست استفاده از ماده ۵۶ قانون بودجه را به صورت مستمر پیگیری کنند و اجازه ندهند تلاش‌های انجام شده بی نتیجه رها شوند.
رحیمی ماده ۱۲ قانون بودجه را ظرفیت مناسبی برای تامین مطالبات به حق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها دانست ،اظهار کرد: کمیسیون‌های مربوطه تشکیل و مجوزهای لازم صادر شده و مدیران دستگاه ها باید روند به مزایده گذاشتن اموال مازاد و قیمت گذاری به روز این اموال سرعت بخشند.
موضوع جذب اسناد خزانه اسلامی از دیگر موارد مورد تاکید استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی استان بود، وی با بیان اینکه تاکنون  ۸۶درصد این اسناد در سطح ملی و استانی جذب شده است بر لزوم جذب صد درصدی آن توسط دستگاه ها تا پایان تیرماه تاکید کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه تهاتر بدهی دولت به بانک‌ها فرصت مناسبی برای استان ایجاد کرده است گفت: شرایط استفاده از این ظرفیت در مقایسه با گذشته تغییراتی داشته و اقدامات لازم از سوی دستگاه ها انجام شده که نیازمند پیگیری و حصول نتیجه است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار مهم و اثرگذاری در سال‌های اخیر در استان فارس انجام شده است عنوان کرد: بسیاری از این پروژه‌ها در مراحل پایانی هستند و مدیران مربوطه باید تلاش کنند ضمن به تکمیل رساندن آنها ریل گذاری مناسبی برای دولت آینده ایجاد کنند تا مسیر خدمت رسانی به مردم هموار شود.
تکمیل پروژه های مهم راه سازی به ویژه آزاد راه شیراز اصفهان که در مراحل پایانی است و همچنین بزرگراه دشت ارژن- تنگ بوالحیات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس بر آنها تاکید کرد.
وی گفت : موضوع آب از اولویت‌های استان بوده و تاکنون طرح های مهمی به بهره برداری رسیده و در روزهای آینده نیز شاهد بهره برداری طرح آبرسانی به زرین دشت و سد هایقر خواهیم بود.
رحیمی توجه به معیشت مردم را امری ضروری توصیف کرد و گفت: اتخاذ هر تصمیمی باید با در نظر گرفتن نظم و امنیت عمومی جامعه صورت گیرد.

دیدگاه