تلاش برای آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به فارس

  • 16 تیر 1400 - 12:44
تلاش برای آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به فارس

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تداوم تلاش برای آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس خبر داد.

ابراهیم عزیزی سه‌شنبه ۱۵ تیر در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه تولید خودرو های الکتریکی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس برگزار خواهد شد، که بنا داریم از شنبه ۱۹ تیرماه لوله گذاری انتقال آب شروع شود و در افق پیش بینی شده به مرکز استان فارس انتقال آب محقق خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: تامین مالی این پروژه ۵۱ درصد با یکی از شرکت های تولیدکننده لوله در فارس، ۳۰ درصد با وزارت صمت و ۱۹ درصد برعهده صنایع و کارخانه‌های بهره‌بردار صنعتی است.

عزیزی در خصوص زمان پایان پروژه گفت: با توجه به بزرگی پروژه و طولانی بودن مسیر انتقال، کار زمان‌بر خواهد بود اما تلاش‌ها برای اجرای و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن و البته با بهترین کیفیت معطوف شده است.

او با بیان اینکه بنای مجمع نمایندگان استان فارس، احیای صنایع راکد فارس است، گفت: هدف اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، تامین نیازهای شرب و صنعت است.

عزیزی با بیان اینکه هزینه تمام شده این آب برای استفاده در بخش کشاورزی، زیاد است، گفت: براین اساس اولویت‌ها، تامین نیاز صنایع و شرب خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: باید زمینه انتقال ۳۷۰ میلیون متر مکعب در کل این پروژه فراهم شود که در شروع ۱۵ میلیون مترمکعب را امیدوار هستیم که محقق کنیم.

طرح ساماندهی فضای مجازی

عزیزی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی مد نظر مجلس شورای اسلامی، گفت: ساماندهی فضای مجازی باید تبدیل به قانون شود، اما اکنون در حد طرح است و اعتقاد داریم باید کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود تا اینکه اجرای آن نه محدودیت ایجاد کند و نه شاهد تداوم ولنگاری در فضای مجازی باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با یادآوری اینکه فضای مجازی، هم فرصت هم تهدید محسوب می‌شود، گفت: این موضوع باید در طرح، مد نظر قرار گیرد و اعتقاد مجلسیان هم فراهم شدن بستری برای استفاده هرچه مطلوبتر از فضای مجازی و فرصت‌های آنست.

تلاش برای کاستن از مشکلات خاموشی‌ها

عزیزی در خصوص خاموشی‌های نوبتی نیز با تاکید براینکه مردم سزاوار چنین وضعیتی نیستند، گفت: این سزاوار نبود که دولت با شعار تدبیر وارد شود و در این روزهای پایانی کار خود شاهد قطع برق و آب باشیم.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد تدبیری در کارهای دولت نیست، گفت: با توجه به صحبت‌های انجام شده با مدیران صنعت برق کشور، قرار شد مدیریت مصرف به درستی و با توجه به مصرف هر استان انجام شود، لذا ساعات قطعی برق شهر شیراز که عمده مصرف خانگی‌ست امیدوار هستیم کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده، مشکل خاموشی در کلانشهر شیراز، به حداقل ممکن برسد.

عزیزی با یادآوری اینکه حجم مصرف برق واحدهای صنعتی استان فارس، بالا است که باید کنترل شود، گفت: باید در دراز مدت به سمت تامین انرژی از سایر ظرفیت ها و منابع برویم، نباید همه نیاز برق کشور را از محل سد و نیروگاههای برق‌آبی تامین کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که باید هم در افزایش ظرفیت تولید، هم در توزیع، اهتمام بیشتری داشت، گفت: سزاوار نیست که وقتی مردم به برق نیاز دارند، برخی از افراد سودجو برای استخراج رمز ارز، برای مردم مشکل ایجاد کنند لذا استفاده از سایر فرصت های تولید انرژی برای ما ضروری است.

عزیزی در پاسخ به پرسشی در خصوص معرفی گزینه برای استانداری فارس از سوی مجمع نمایندگان این استان به رئیس جمهور جدید، گفت: هنوز برای ورود به این موضوع کمی زود است، بعد از استقرار دولت، تلاش خواهیم کرد که افراد توانمند را در قالب یک بانک اطلاعاتی مناسب و در بخش‌های مختلف، آماده کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تاکید کرد که کسانی باید سکان مدیریت بخش‌های مختلف در فارس را به دست گیرند که توانمندی و تخصص لازم را داشته و مشکلات را درک کرده و با اقدامات اجرایی صحیح و به موقع، مسیر پیشرفت فارس را هموار کنند.

دیدگاه