آغاز بهره‌برداری از نیروگاه ۴ مگاواتی در شیراز

  • 24 خرداد 1400 - 15:33
آغاز بهره‌برداری از نیروگاه ۴ مگاواتی در شیراز

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در اقدامی جهادی و در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم، بهره‎‌برداری از نیروگاه چهارمگاواتی در شیراز، آغاز شده است.

جلال زراعت پیشه، یکشنبه ۲۳ خرداد به خبرنگاران گفت: در شرایطی که به واسطه افزایش مصرف، گرمای زودرس، خشکسالی و عوامل مختلف دیگر تعادل بین تولید و مصرف انرژی برق بهم خورده و شرایط نیز به لحاظ اقتصادی دارای دشواری‌هایی‌ست، در یک اقدام جهادی، بهره برداری از نیروگاه ۴ مگاواتی شهرک صنعتی شیراز، آغاز شده است.

زراعت پیشه بیان کرد: پروژه نیروگاه ۴ مگاواتی یاد شده، با صرف ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی، راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه ۴ مگاواتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز واقع شده و توان تامین بخشی از انرژی برق مورد نیاز صنایع مستقر در این شهرک را دارد.

زراعت پیشه گفت: راه اندازی این نیروگاه، منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر نیروی متخصص و به کارگیری ۱۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با راه اندازی این نیروگاه، معادل انرژی برق مورد نیاز حدود ۱۵ کارخانه صنعتی مهم تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین پراکنده برق توسط نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک اعم از گازی و تجدیدپذیر، راهکاری هوشمندانه و تاثیرگذار برای افزایش مشارکت بخش خصوصی، کاهش آلایندگی، رعایت الزامات و پروتکل‌های پدافند غیر عامل و بومی سازی و نزدیکتر کردن فاصله تولید و مصرف است.

زراعت پیشه گفت: با هدف ایجاد تعادل بین تولید و مصرف برق در ماه گذشته، با همکاری مشترکین محترم در مدیریت مصرف و تدابیر اندیشیده شده از سوی کارشناسان، متخصصان و مهندسان توزیع برق شیراز، مدیریت بار در این کلانشهر، تنها حدود ۱۰ روز ادامه داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مدیریت مصرف و افزایش راندمان و بهره وری از مهمترین منابع انرژی در جهان است، که بدون نیاز به صرف هزینه و آلودگی محیط زیست می توان از این ظرفیت بی‌نظیر برخوردار شد.

زراعت پیشه با اشاره به اینکه مدیریت مصرف پایدار، مدیریت مصرف آگاهانه است که نیازمند مشارکت و تفاهم همگانی است گفت: راه حل حتمی و دائمی مدیریت مصرف، جایگزین کردن گفتمان مفاهمه و مشارکت به جای گفتمان عرضه و تقاضا است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزایش ظرفیت تولید و همچنین فعالیت‌های مدیریت مصرف، کاهش تلفات و بهینه سازی انرژی را لازم و ملزوم یکدیگر معرفی و اضافه کرد: در توسعه پایدار و متوازن این موضوعات  حکم دو روی یک سکه را داشته و می بایست به موزارت همدیگر توسعه یابند.

دیدگاه