پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۸۰ هزار تن گندم در مرودشت

  • 15 خرداد 1400 - 8:57
پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۸۰ هزار تن گندم در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از ۵۷ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۸۸ هزارتن محصول گندم تولید شود.

کاووس همتی با اشاره به اینکه برداشت معمول گندم بر اساس تقویم زراعی شهرستان مرودشت از بیستم خرداد ماه آغاز می‌شود، بیان کرد:  با توجه به کاهش بارندگی و خشکی هوا، کار برداشت ده روز زودتر از سال های گذشته آغاز شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، او افزود: بیش از  ۳۰۰ دستگاه کمباین در حال برداشت گندم هستند و ۲۳ مرکز خرید  با همکاری اداره تعاون روستایی و اداره غله مسئولیت خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه هر کیلوگرم پنج هزار تومان (با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید و دو درصد سن‌زدگی) را برعهده دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهره برداران تدابیر لازم به منظور تامین گندم بذری خود در  سال زراعی آینده را داشته باشند، عنوان کرد: شرکت‌های تعاون روستایی و خدمات حمایتی کشاورزی که امکان بوجاری صنعتی را داشته باشند بصورت حق العمل کاری، مکلف به بوجاری و ضدعفونی صنعتی  بذور خود مصرفی هستند.

همتی از بهره برداران زراعی و دامی درخواست کرد؛ نسبت به جمع آوری و ذخیره کاه و کلش گندم اقدام کرده و حتی الامکان از خروج کاه و کلش از شهرستان خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با تاکید بر اینکه مبنای توزیع نهاده‌ها در سال زراعی آینده میزان گندم تحویلی ثبت شده در سامانه سیفا ۱، سیفا ۲ و اداره غله است، گفت: بهره برداران از فروش گندم به واسطه‌ها و مراکز غیر دولتی بپرهیزند.

دیدگاه