تکمیل پردیس دانشکده پزشکی لارستان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

  • 07 اردیبهشت 1400 - 13:14
تکمیل پردیس دانشکده پزشکی لارستان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس که مجموعه ای کامل و تجمیع شده از بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی،درمانی، اداری، پژوهشی، خدماتی و ورزشی را شامل می شود و هم اینک با همت و مشارکت دولت و خیرین درحال اجراست برای تکمیل و بهره برداری کامل ، رقمی افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان می گوید: عملیات اجرایی این سایت دانشگاهی که ۵۳ هکتار نیز وسعت دارد، از سال ۹۳ تاکنون و با همت و مشارکت فعال خیرین و نیک اندیشان این شهرستان آغاز شده است.

دکتر بهزاد رضایی روز دوشنبه در بازدید از این پردیس دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار دشت: ساختمان ها و فضاهای فیزیکی موجود در این سایت شامل مجموعه ای کامل از بخش های مختلف از جمله اداری، دانشگاهی، آموزشی و بهداشتی، خدماتی و ورزشی است.

وی گفت: در این پردیس دانشگاهی همچنین بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع  خوابگاه دانشجویی، ۸۵۰ متر  برای ساختمان مجتمع فرهنگی ، هزار و ۴۰۰ متر برای ساختمان معاونت غذا و دارو ، سه هزارو ۲۰۰ متر مجموعه ستاد دانشکده و فضای اداری طراحی و پیش بینی شده است.

رضایی یادآور شد: همچنین یک هزار مترمربع زیربنای آموزشگاه بهورزی و هزار و ۵۰ متر نیز برای ساخت استاد سرا که هم اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در این سایت طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین دو جایگاه  برای نشست و برخاست بالگرد ، فضاهای ورزشی و پارک و چمن مصنوعی نیز در این سایت طراحی شده است،گفت: ساختمان هاو فضاهای موجود از ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی بیان کرد : یکی از برنامه های مهم و مکانیسم های لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی و ملی نیازمند تعیین ردیف های اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۱ است که به دنبال تامین شرایط و مقدمات لازم برای تحقق این مهم هستیم.

رضایی با بیان اینکه برخی ساختمان ها و فضاهای فیزیکی در این مجموعه دانشگاهی هم اینک به همت خیرین و نیک اندیشان با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در حال اجراست ، گفت: بدون شک برای تکمیل و بهره برداری از این پردیس نیازمند حمایت، همت و پشتیبانی جدی از سوی دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت در سطح ملی و پشتیبانی مالی و معنوی از سوی مدیریت اجرایی در سطح استان و شهرستان هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به نقش ممتاز و تعیین کننده خیرین منطقه در خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی و مشارکت فعال آنها برای ساخت و سازهای عمرانی در مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان و همچنین شهرستان های خنج و اوز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود به همان میزان که خیرین و نیک اندیشان در این گونه کارهای عام المنفعه حضوری فعال و امیدبخش دارند دولت و مجموعه وزارت بهداشت نیز همگام با خیرین برای تکمیل این سایت دانشگاهی ما را یاری دهند.

وی ادامه داد که تکمیل و بهره برداری این پردیس بسیاری از نیازها و خدمات بهداشی، درمانی و آموزشی در مناطق جنوبی استان فارس و حتی استان های همجوار را پوشش خواهد داد.

لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی بیش از ۲۳۰ هزار نفر در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

دیدگاه