تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

شهرستان جهرم و ظرفیت‌های بهره برداری از ۱۰۰ هکتار کشتزار کلزا

  • 07 اردیبهشت 1400 - 14:11
شهرستان جهرم و ظرفیت‌های بهره برداری از ۱۰۰ هکتار کشتزار کلزا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه برداشت کلزا در این شهرستان از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد اظهار داشت : سطح کلزای قابل برداشت در این شهرستان در حدود ۱۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۶۰تن محصول برداشت شود.

علی جوکار روز دوشنبه درباره‌ برداشت این محصول گفت: کلزا از محصولاتی است که به صورت تضمینی از طرف دولت و با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان خریده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه ۲ کمباین مجهز به سامانه مخصوص برداشت کلزا در این شهرستان فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: یک مرکز خرید در این شهرستان آماده تحویل گرفتن محصول کلزا هستند.

وی با بیان اینکه کلزا را در فهرست کشت‌های با نیاز آبی کم قرار داد و گفت: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان داشته باشد.

وی اضافه کرد: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیدگاه