تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آزادراه شیراز – اصفهان تا ۳ ماه دیگر افتتاح می‌شود

  • 31 فروردین 1400 - 18:33
آزادراه شیراز – اصفهان تا ۳ ماه دیگر افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: آزادراه شیراز -اصفهان دارای ۸ قطعه بوده که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمود رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مسئولان مختلف در سطح کشور تاریخ‌های متفاوتی در راستای بهره برداری از این طرح اعلام کرده اند اما بر اساس آخرین پایش های صورت گرفته این طرح که دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است تا حدود سه ماه آینده قابل بهره برداری است و می‌تواند زیر حجم ترافیک جاده‌ای برود.

وی اضافه کرد: بر اساس سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح شاهد هستیم که تاکنون بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و ارزش دفتری این طرح نیز بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان عنوان شده است و لازم به یادآوری است که با توجه به اهمیت این طرح رئیس جمهور نیز نگاه ویژه ای به این پروژه داشته و مجموعه دولت در تلاش است تا نسبت به بهره برداری از این طرح تا پایان دولت اقدام کند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح تزریق‌های مالی مناسبی نیز در سطح استان فارس و کشور به این طرح اختصاص یافته و این اعتبارات از محل‌های مختلفی نیز دولت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و شرکت عمران صدرا به عنوان بخش خصوصی در این طرح حضور داشته اند به گونه‌ای که در این طرح اکنون بالغ بر دو هزار نفر در حال کار بوده و یک هزار و ۲۰۰ ماشین راه سازی نیز در این طرح در حال انجام خدمات است.

رضایی تاکید کرد: پس از بهره برداری، این طرح به نقطه پایان نخواهد رسید زیرا ادامه پروژه از ایزدخواست به اصفهان ادامه خواهد داشت و پس از بهره برداری، مسیر این آزادراه از شیراز به سمت بوشهر نیز توسعه خواهد یافت به گونه‌ای که شاهد توسعه این آزادراه از شیراز به سواحل جنوبی کشور خواهیم بود.

او ادامه داد: آزادراه شیراز اصفهان دارای ۸ قطعه است البته این در حالی است که در فاز نخست این طرح آزادراه مذکوردارای ۶ قطعه بود اما با تلاش‌های صورت گرفته مسیر این آزادراه افزایش یافت و مقرر شده تا بر اساس وجود هشت قطعه در این طرح ورودی آزادراه از بلوار حسینی الهاشمی باشد.

دیدگاه