تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

​۲۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

  • 22 فروردین 1400 - 14:24
​۲۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اعلام کرد :​​ ۲۱ روستای استان با جمعیت حدود هشت هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند وصل شدند.

 مهرداد سهرابی روز شنبه با تشریح جزئیات این طرح افزود: روستاهای شهرستان لارستان، فسا، فراشبند، مرودشت، لامرد، کوهچنار، رستم، مهر و اقلید به این شبکه متصل شدند.

وی  افزود: همچنین با  راه اندازی سایت جاده ای اپراتور دوم در محور مواصلاتی آسپاس و کاکان از توابع شهرستان اقلید، ۹ کیلومتر از این محور تحت پوشش اپراتور دوم قرار گرفته است.

سهرابی  اضافه کرد : همزمان روستای پهنابهی از توابع شهرستان اقلید نیز با جمعیت ۲۷۰ نفر در قالب ۸۹ خانوار به شبکه پهن باند سیار ایرانسل مجهز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس شانزدهم فروردین ماه  نیز گفته بود: این استان با داشتن چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری و افزایش ۵۵۵ گیگابیتی پهنای باند بعد از تهران زیرساختی ترین استان کشور از نظر ارتباطی است.

 سهرابی افزود : فارس  به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس هایی که توسط استان ارائه می شود یکی از درگاه های اصلی کشور است که به استان های همجوار نیز خدمات می دهد  و دومین مرکز سوییچ بین الملل کشور را دارد.
وی اضافه کرد: پهنای باند ورودی به استان فارس در یک سال گذشته با ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت به یک هزار و۹۴۲ گیگابیت برثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۲۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش به یک هزار و۳۱۰ گیگابیت برثانیه رسیده و  در این دو بخش نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید به ترتیب رشد ۴۷ و ۳۲ برابری داشته است.

سهرابی گفت: در همین مدت پهنای باند بین الملل یا اینترنت به ۸۷۱ گیگابیت برثانیه ارتقا یافته است و نسبت به ابتدای دولت یازدهم با رشد ۱۱۵ برابری و شبکه انتقال نیز با ۱۲۳۳ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳۷۳۰ گیگابیت برثانیه رسیده است و با رشد ۲۱ برابری همراه بوده است.

دیدگاه