تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آغاز عملیات اجرایی چند پروژه خیرساز در شیراز

  • 27 اسفند 1399 - 13:38
آغاز عملیات اجرایی چند پروژه خیرساز در شیراز

آیین کلنگ زنی و بهره برداری از چند پروژه آموزشی خیر ساز در آموزش و پرورش ناحیه ۱ شیراز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس چهارشنبه ۲۷ اسفند در این مراسم با اشاره به اهمیّت مشارکت خیّرین در مدرسه سازی گفت: خدا را شاکریم که در شهری زندگی می‌کنیم که چنین نیکوکاران و اندیشه‌های پاکی دارند و امیدواریم که دانش آموزانی در این هنرستان‌ها رشد یابند که در آینده کشور تاثیرگذار باشند.

فرهاد اسماعیلی گفت: قدم‌های خیرین در احداث مدرسه گام‌های موثری برای ادامه تحصیل دانش آموزان است و این که فرزندان این مرزو بوم به هنگام تحصیل پیوسته از خیرین مدرسه ساز به نیکی یاد می‌کنند، اجر بزرگی است که همراه این خیرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین (ع) مظهر عشق و شجاعت است و این دو در کنار هم انسانی را مانند امام حسین بی نظیر می‌کند که می‌تواند دانشگاه کربلا را تاسیس کند.

اسماعیلی افزود: ورود خیرین در آموزش و پرورش تبدیل به یک فرهنگ شده و در جاهای دیگری مثل بهداشت، شهرسازی و غیره هم از وجود این عزیزان استفاده می‌کنند همان گونه که بیمارستان، درمانگاه و مسجد امتیاز توسط خانواده بزرگ امتیاز قبلا تاسیس شده است. 

او گفت: هنرستان امتیاز با ۲۷ کلاس در زمره بزرگترین هنرستان‌های جنوب کشور با طراحی فضا و تجهیزات بسیار خوب  است  و این ۲۷ کلاس از لحاظ سرانه آموزشی رقم خوبی است. 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۱ شیراز نیز در سخنانی با اعلام جزییات  ۴ پروژه آموزشی در این ناحیه گفت: اولین پروژه مربوط به هنرستان  امتیاز با مساحت ۸ هزارمتربع و زیربنای آموزشی ۱۴ هزارمترمربع با ۲۷ کلاس به همت خانواده  محترم امتیاز از خیرین خوشنام استان که قبلا نیز در ساخت مدرسه در ناحیه ۲ ، مسجد و بیمارستان و … مشارکت داشته اند با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

شهباز گودرزی گفت: پروژه دوم نیز که برای دانش آموزان نابینا و ناشنوا در نظر گرفته شده به نام خانم عرب زاده دارای ۱۲ کلاس و مساحت ۳ هزار مترمربع  و زیر بنای آموزشی یکهزار و ۸۶۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال  توسط خانواده آقای سعادت که سابقه ساخت ۲ مدرسه را نیز در کارنامه خود دارد کلنگ زنی و ساخته خواهد شد.

او افزود: سومین پروژه دارای ۱۲ کلاس در مساحت ۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع و زیر بنای آموزشی یکهزار  و ۶۰۰  متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط آقای خلیلی که قبلا نیز ۳ مدرسه در شیراز ساخته است کلنگ زنی خواهد شد.

گودرزی گفت: خوشبختانه امروز  پروژه آموزشی ۴ کلاسه خیرساز آقای خالصی نیز با مساحت ‌۲۴۰ متر مربع و  زیر بنای آموزشی ۱۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال  به بهره برداری خواهد رسید که خیر آن تاکنون ۶ مدرسه در استان فارس ساخته است.

دیدگاه