آب بهای مشترکان کم مصرف رایگان می‌شود

  • 06 بهمن 1399 - 15:59
آب بهای مشترکان کم مصرف رایگان می‌شود

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، آب بهای مشترکانی که مصرف آنها مطابق الگوی تعیین شده باشد، با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه خواهد شد.

 محمود رضایی گفت: پس از آغاز به کار فرآیند تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق به مشترکان کم مصرف، دولت دوازدهم نسبت به ادامه این فرآیند به وسیله رایگان کردن هزینه آب مشترکان کم مصرف اقدام کرد، در این راستا هیئت وزیران جزئیات طرح رایگان کردن هزینه آب مشترکان کم مصرف را نیز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رضایی افزود: مطابق این مصوبه و با هدف بهینه سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی، به وزارت نیرو اجازه داده میشود صورت حساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک سوم الگوی تعیین شده قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: این تخفیف صرفا سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره برداری شهری و روستایی را شامل شده و واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دائم نظیر باغ ویلاها و خانه باغ‌های را مشمول نخواهد شد.

او گفت: مشترکان با مصرف ماهیانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند.

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس در پایان این دوره، بهای آب آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش خواهد یافت.

رضایی اضافه کرد: در راستای اجرای این مصوبه وزارت نیرو موظف شده است ضمن اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی، مشترکین پرمصرف را نسبت به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیر ضروری ترغیب کند.

دیدگاه