بهره‌برداری از یک واحد تولیدی صنعتی در شیراز

  • 04 شهریور 1399 - 16:47
بهره‌برداری از یک واحد تولیدی صنعتی در شیراز

بهره‌برداری از واحد تولیدی صنعتی “شایان دیزل صنعت پارس” به مناسبت هفته دولت، طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، توسط رئیس جمهوری آغاز شد.

صبح سه‌شنبه ۴ شهریور و در سومین روز از هفته دولت، در قالب یک برنامه ویدئوکنفرانسی، با حضور رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صمت، استاندار فارس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، بهره‌برداری از واحد تولیدی “شایان دیزل صنعت پارس” در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، رسما آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس دراین مراسم گفت: این واحد تولیدی ، از پروژه های بزرگ و پیشران صنعتی در سال ۹۹ است که در زمینی به مساحت  ۳۶۵۰۰  متر مربع و زیربنا  ۱۲۷۰۰  متر مربع با ظرفیت تولید سالیانه  ۳۰۰۰  دستگاه کشنده داف‌ران و با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی افتتاح شد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه بهره‌برداری از این واحد تولیدی منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۶۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد شد، افزود: یکی از اولویت‌هایی که در سال جهش تولید برای استان فارس در نظر گرفته شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن اهتمام ویژه ای دارد، تکمیل و راه اندازی صنایع بزرگ است.

او با یادآوری اینکه فعال شدن این واحد صنعتی علاوه بر ایجاد اشتغال مناسب، زمینه توسعه اقتصادی و ارتقاء صادرات غیرنفتی فارس را فراهم خواهد کرد، گفت: این واحد صنعتی در گام‌های بعدی خود براساس نیازهای امروز و آینده کشور در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری با استانداردهای روز جهانی اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص داخلی سازی بحشی از قطعات خودروی تولیدی کامیون دافران H۷ و طبق تعرفه موجود، باید تولید بالغ بر ۲۰ درصدی در دستور کار شرکت شایان دیزل قرار می‌گرفت و به دنبال این امر و با توجه به بررسی تیم مهندسی و همچنین بازرسی شرکت مورد وثوق وزارت صمت، موفق به اخذ گواهی داخلی سازی شده‌ایم، البته این موضوع برای سالهای بعد باید مطابق تعرفه‌های وزارت صمت افزایش یابد.

ایزدی با بیان اینکه اکنون ۱۲ کارخانه یا کارگاه تولیدی به صورت غیر مستقیم سهمی در تولید این محصول دارند، گفت: قطعاتی که برای این محصول و توسط سازندگان داخل کشور تآمین شده و در کنار این فضای تولیدی سهمی در عرصه تولید سایر صنایع کوچک دارد، شامل مجموعه صندلی‌ها و تخت خواب، لاستیک، رینگ فولادی سایز مورد نیاز، کوپلینک مکانیکی (چرخ پنجم)، میل گاردان، مخزن سوخت و باتری است.

دیدگاه