کشف انبار احتکار کاغذ در شیراز

  • 07 خرداد 1399 - 17:27
کشف انبار احتکار کاغذ در شیراز

هزار بسته کاغذ A۴ احتکار شده در انباری در شیراز کشف شد.

علی مبشری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان به همراه بازرسان سازمان صمت موفق به شناسایی یک انبار در شهر شیراز شدند که مقادیر زیادی کاغذ در آن احتکار شده بود.

مبشری با اشاره به کشف حدود هزار بسته کاغذ A۴ از انبار مذکور ادامه داد: مالک این انبار که سابقه فعالیت در تجارت کاغذ را دارد به سازمان صمت اعلام کرده بود که انبار کاغذ نداشته و در این حوزه نیز فعالیتی نمی‌کند که با توجه کشف مقادیر زیادی کاغذ از این انبار، سوء نیت وی محرز و پرونده‌ای تحت عنوان احتکار تشکیل و به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مبشری ارزش کاغذ‌های مکشوفه را ۳۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: دستور عرضه کاغذ‌ها به نرخ مصوب در بازار صادر شده و شعبه رسیدگی کننده نیز با احضار متهم در حال بررسی موضوع است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اضافه کرد: احتکار کالا خصوصا در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو است، خسارات فراوانی به اقتصاد مملکت وارد می‌کند که بیشترین آسیب آن متوجه اقشار کم درآمد است لذا عزم عمومی برای مقابله با این پدیده شوم عرصه را بر محتکران تنگ می‌کند و می‌تواند وقوع چنین تخلفاتی را به حداقل برساند.

عضو ستاد تنظیم بازار استان شماره ۱۲۴ و سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ را آماده دریافت گزارشات شهروندان اعلام کرد و از مردم خواست تا چنانچه اطلاعی از احتکار کالا دارند مراتب را به شماره‌های مذکور اعلام نمایند.

دیدگاه