تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ رهن و اجاره خانه در حاشیه شیراز

  • 03 خرداد 1399 - 10:14
افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ رهن و اجاره خانه در حاشیه شیراز

قاسم تابنده‌ماه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز از افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ رهن و اجاره در برخی مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر خبر داد و گفت: به عنوان نمونه، قیمت رهن و اجاره یک منزل در منطقه اکبرآباد شیراز سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تومان بدون رهن بوده است که متاسفانه مالک، رهن و اجاره سال جارى مستاجر را به ۳۰ میلیون تومان ودیعه با مبلغى بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش داده است.

تابنده‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا افزود: در حال حاضر همچنین قیمت رهن و اجاره در شیراز حدود ۲۵ الى ۳۰ درصد گران‌تر شده و متاسفانه اقشارى مانند کارگران در این بین با مشکل مواجه شده و بیمارى کرونا هم باعث شده تمام برنامه هاى افراد درهم بریزد.

وی گفت: قیمت رهن و اجاره در مناطقى مانند قصردشت، معالى آباد، فرهنگ شهر و ….. بسیار نجومى و گران است و در مناطقى مانند پل فسا و …. ارزان‌تر مى‌شود.

تابنده ماه در ادامه با بیان اینکه قیمت اجاره بعضى از مغازه ها هم در شیراز به بیش از ۵۰ میلیون تومان مى رسد، مى‌افزاید: به عنوان مثال قیمت یک مغازه فست فود در خیابان نیایش حدود ۲۲ میلیون تومان است و مالک این واحد هیچ تخفیفى به صاحب مغازه لحاظ نکرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز مى‌گوید: در حال حاضر مستاجرانی که در شیراز توان پرداخت رهن و اجاره بالا را ندارند به شهر زرقان (در ۲۰ کیلومتری شیراز) مراجعه مى کنند، چرا که وجود آپارتمان‌هاى زیاد مسکن مهر که با قیمت مناسبی هم عرضه می‌شود و فاصله‌اش تا شیراز نیز بسیار کوتاه است باعث استقبال مردم شده است.

دیدگاه